Temperatuur superhoog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb zelf ook dit probleem gehad, alleen toen werd ie 80 graden wat ook erg warm is. Mijn pc was stofvrij en overal clean van. Toen heb ik mijn pc gereset en toen kwam hij niet boven de 70 uit. Maar dat was nog te warm dus ik naar databyte (computer winkel) en hun zouden er naar kijken. Nu bleek dat er een storing in mijn moederbord zat. Ik een nieuw moederbord erin gezet. En nu koelt ie weer lekker en komt hij niet boven de 42 uit :)

Nou mensen, bedankt zover. Ik moet het maar gelijk bekennen:

Ik heb m'n koeler eraf gehaald en ik heb er even goed naar gekeken....had ik dat maar gedaan op het moment dat ik de pc in elkaar zette......ik had toen wel gezien dat er een laagje koelspul op de koeling zat. Zo'n mooi vierkant vlakje. Dus niet het drupje pasta wat ik gewend was, ik dacht nog, dat is netjes. Nu blijkt dus dat ik er nog een beschermlaagje af moest trekken. Mijn god, ben ik knuppel of niet? Kennelijk is mijn cpu nog niet kapot en ik heb de boel schoongemaakt en ga strakjes wat pasta halen bij de compu-zaak op de hoek.
Ik neem aan dat dat alle temp. problemen op moet lossen....

Robin

Ik heb net de boel schoongemaakt en een druppie pasta op de cpu gedaan. De boel weer erop gezet en starten maar..........wat er volgde was een hele hoge pieptoon......toch maar de pc verder opgestart en weer gekeken op pcalert. Hij wijst nog steeds 120 graden en het advies om direct af te sluiten. Dat zal bij fuzzylogic ook wel zo zijn. Betekend dit dat mijn cpu ter zielen is? Hebben jullie nog een suggestie hoe ik dat kan testen (na mij eerst knuppel genoemd te hebben ;-)

Robin

noahjazz zei:
Nou mensen, bedankt zover. Ik moet het maar gelijk bekennen:

Ik heb m'n koeler eraf gehaald en ik heb er even goed naar gekeken....had ik dat maar gedaan op het moment dat ik de pc in elkaar zette......ik had toen wel gezien dat er een laagje koelspul op de koeling zat. Zo'n mooi vierkant vlakje. Dus niet het drupje pasta wat ik gewend was, ik dacht nog, dat is netjes. Nu blijkt dus dat ik er nog een beschermlaagje af moest trekken. Mijn god, ben ik knuppel of niet? Kennelijk is mijn cpu nog niet kapot en ik heb de boel schoongemaakt en ga strakjes wat pasta halen bij de compu-zaak op de hoek.
Ik neem aan dat dat alle temp. problemen op moet lossen....

Robin

Hier noem je jezelf knuppel.:D

noahjazz zei:
Ik heb net de boel schoongemaakt en een druppie pasta op de cpu gedaan. De boel weer erop gezet en starten maar..........wat er volgde was een hele hoge pieptoon......toch maar de pc verder opgestart en weer gekeken op pcalert. Hij wijst nog steeds 120 graden en het advies om direct af te sluiten. Dat zal bij fuzzylogic ook wel zo zijn. Betekend dit dat mijn cpu ter zielen is? Hebben jullie nog een suggestie hoe ik dat kan testen (na mij eerst knuppel genoemd te hebben ;-)

Robin

Zit de koeler wel op de juiste manier erop? een druppel is eigenlijk al veels te veel, dat spul is er alleen maar voor om alle onregelmatigheden tussen koelblok en processor uit te vlakken, om de warmteoverdracht zo groot mogelijk te maken, met een oud pasje uitsmeren op de proc is een goede manier, of met een vinger er dun opsmeren.

Grappig is wel dat ik dit ( folie op koelpasta ter bescherming, vegeten eraf te halen ) een keer vermeld had in een ander topic, dat het vaker gebeurd, ook bij de zogenaamde "professionals"

Maar voor de beste uitlezing van de temperatuur kun je het beste in de bios kijken, al die progjes kunnen het best fout uitlezen.

Nou, de bios geeft 39-40 graden aan. Beter dus. Zou ik mijn cpu dan toch niet gesloopt hebben :-))??

Blijkbaar niet hé. Maar dat plastikje dat je vergeten bent er af te halen, was dat een grijs? Zo ja, hoef te niet te verwijderen, want dit zorgt voor de vlakheid, en is warmte doorlatend naar het koelblok. Dus eigenlijk vervangt dit de pasta

noahjazz zei:
Nou, de bios geeft 39-40 graden aan. Beter dus. Zou ik mijn cpu dan toch niet gesloopt hebben :-))??

Dan zou je niet eens in de bios kunnen komen:evil: had je alleen een lange beep gehoord.

En, heb je nu nog vertrouwen in die progjes?

vanzwam zei:
Blijkbaar niet hé. Maar dat plastikje dat je vergeten bent er af te halen, was dat een grijs? Zo ja, hoef te niet te verwijderen, want dit zorgt voor de vlakheid, en is warmte doorlatend naar het koelblok. Dus eigenlijk vervangt dit de pasta

Op de geboxte AMD'tjes zit dat idd erop, maar die haal je ook niet zomaar af, dat wordt pulken.:D

Kom ze nog regelmatig tegen, die pc's, in elkaar gezet door een PC boer, hoge temp, uitvallen, kijk je op het koelblok, zit doodleuk de folie er nog op, zeker in elkaar gezet door een parttimer, misschien wel in opleiding voor in de ict.:confused:

Vreemd heb vandaag bij school 2 Celerons D vervangen ook met Grijs plakje er op ,maar zat geen folie meer op(vroeger wel)

BANDIT123 zei:
Vreemd heb vandaag bij school 2 Celerons D vervangen ook met Grijs plakje er op ,maar zat geen folie meer op(vroeger wel)

Dan zit er wel een kunststof kapje over, tegen beschadigingen.

Lange Pier zei:
Kom ze nog regelmatig tegen, die pc's, in elkaar gezet door een PC boer, hoge temp, uitvallen, kijk je op het koelblok, zit doodleuk de folie er nog op, zeker in elkaar gezet door een parttimer, misschien wel in opleiding voor in de ict.:confused:

Eigenlijk niet akkoord. Onder die "folie" zit een beetje pasta. Deze folie is uiterst warmte geleidend. Is ook beschermend ed..

Kijk, Vroeger, met de power transistoren, en waarschijnlijk nu nog, werd er een laagje pasta op de transistor aangebracht, daarna een grijze folie, en dan op de koelplaat geschroefd. dus...

En die parttimer, of in opleiding????

BANDIT123 zei:
Ja,en als je dat over het hoofd zit ben je.............

Kijk eens naar boven.:p

Ik gebruik(te) de wat flexibelere uitvoeringen daarvan, van latex, maar ik kreeg er vreselijke koppijn van.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan