temperatuur van voeding meten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
is er ook een programma ofzoiets om de temperatuur van de voeding te meten.
want me pc is naar de maker geweest en bleek dus dat me voeding te warm was geworden want ik had geen randaarde in het stopcontact en werd die te warm door de restvoeding:rolleyes:
dus nieuwe voeding erin maar nu valt me pc nog steeds uit en volgens die mensen in de winkel waar die heen is geweest zeiden ze dat die uitviel omdat de voeding te warm was:confused:

dus wie weet of er ook iets is om de temperatuur te meten?

alvast bedankt

greetz,
kevin10

Heel gek.
Ik heb hier een 500W-voeding die ook in een stopcontact zit zonder randaarde (oude huizen he...). Maar mijn voeding voelt niet echt heet aan.

Wat voor voeding heb je?

Het verhaal van de reparateur is echte grote flauwekul.
Een randaarde is ter bescherming voor als er iets mis gaat.
Helemaal gemaakt voor jou en mijn veiligheid!

Restvoeding? Nieuwe term. Hoe doe je dat met een accu dan?
Nee, dat slaat helemaal nergens op.

Slecht gekoeld? Ja, kan.
Andere fan erin, en een systeemkast fan.
Dus niet meer de warme lucht van je pc kast door de voeding naar buiten.

Advies: plaats 2 extra fans: 1 in de voorkant van de kast (zuigt koude lucht aan) en 1 in in de achterwand van de kast (blaast warme lucht eruit.)
Controleer de luchtstroom van je voeding. Warme lucht naar buiten.

(ennuh, dagelijks werk ben ik elektromonteur, dus vertel mij iets over aarding.....)

Laatst bewerkt:
Ik ben geen elektromonteur, maar ik vond het ook al een raar verhaal. (maar ja: ik heb net niet genoeg kennis om dat met zekerheid te zeggen: jij dus wel!)

Ik denk zelf dat het een te goedkope voeding is. Goedkope voedingen hebben wel de neiging om erg warm te worden.
Bij een kwaliteitsvoeding komt dat veel minder voor.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb nu een corsair 550 watt in me pc
ik vond het ook wel een vaag verhaal van die reperateur maar hij zei zo:
als je pc bijvoorbeeld 300 watt verbruikt dan gaat die andere 250 watt via de randaarde weg maar omdat je eerst geen randaarde had blijft het in je voeding zitten en word die te warm en slaat je pc uit.

nouja je gaat ervanuit dat zoon gast het wel weet:rolleyes: maar volgensmij gaat die andere 250 watt altijd nog via de - weer terug maar ik kan het mis hebben

en over die fans ik heb een voorin zitten die lucht aanzuigt ja en een achter die de lucht eruit blaast en de voeding heb ik eigelijk nog niet naar gekeke die zit er net 2 dagen in maar die zit iniedergeval in de kast die van dus niet achter.

ik vind het wel appart dat me pc steeds uitvalt:confused:

als je nog meer info wilt moet je het maar even zeggen:P

edit: het is geen goedkope voeding:P die eerste was een antec neohe 550 watt daar had ik een paar maand geleden 111 euro voor betaald en die was "kapot" want de voltage weken tever af ofzo en dat moest dan door de randaarde komen

en die van corsair heb ik volgensmij iets van 80 of 90 euro voor betaald

Laatst bewerkt:
als je pc bijvoorbeeld 300 watt verbruikt dan gaat die andere 250 watt via de randaarde weg maar omdat je eerst geen randaarde had blijft het in je voeding zitten en word die te warm en slaat je pc uit.
250 Watt via de randaarde weer terug? Dan zou je een vette kortsluiting hebben !
In een woonhuis zit over het algemeen 35 Ampere zekering onder de KWh meter.
Dat is een dikke 8000 watt.
En als je maar 1 gloeilamp van 40 watt aan doet, zou er dan 7600 watt naar aarde gaan?
Echt niet.
Dat is tot nog toe de grootste onzin die ik van een reparateur heb gehoord!
Gewoon om jou aan te zetten tot kopen van een nieuwe voeding.
Ik zou die dan ook terugbrengen en je eigen voeding terug eisen.
Eventueel dreigen met een rechtzaak. (maar dat terzijde)

nouja je gaat ervanuit dat zoon gast het wel weet:rolleyes: maar volgensmij gaat die andere 250 watt altijd nog via de - weer terug maar ik kan het mis hebben
Ja, best wel mis.
De rest van het vermogen wat de voeding kan leveren wordt gewoon niet uit je stopkontakt opgenomen.
Het is een maximum wat je voeding kan leveren.

Stel, dat de aarde niet vast zit, en het verhaal zou kloppen wat die man zegt, en jij pakt je kast beet:
230 volt, met 250 watt = 1,09 ampere. Dat is een dodelijke schok die je dan zou krijgen!

het slaat in elk geval nergens op.

Die voedingen zijn in elk geval wel van goede merken. Dus mijn verhaal gaat niet op.
Heb jij trouwens wel het idee dat je voeding heet wordt? Als je aan de achterkant voelt dus?

nou als ik aan de achterkant van me voeding voel voel ik dat die een klein beetje warmer is dan me hand maar zeker niet heet
ik ga morgen wel weer naar die winkel toe en vraag dan wel even wat dat nou weer te betekenen heeft
want voordat ik dingen had vervangen in me pc deed die het gewoon goed

wat ik had vervangen was de koeling van de processor en voorin de pc en ik heb toen wat tehard op me moederbord gedrukt en ging die kapot en die kon ik gelukkig nog wel ruilen voor een andere: asus p5Q en een Zalman CNPS7500-Cu LED koeler
en toen begon dat probleem dat die uitviel:confused:

In elk geval zeggen dat je voeding niet warm wordt. Een hete voeding is niet iets warmer dan je hand: maar echt een stuk heter. Dus je voeding is het probleem niet.
Wellicht je moederbord.

Hoe staat het trouwens met de temps van je moederbord en processor?

Laatst bewerkt door een moderator:
moederbord: 40°
processor: 35°
videokaart 65°

en dat is nadat ik net crysis heb afgesloten
ik denk dat dit probleem ook wel eens aan het moederbord kan liggen maar als ik smartdoctor installeer wat op de cd staat die bij de videokaart zit gaat de fan op me videokaart gelijk 60 % of 100 % draaien en als ik hem niet installeer draait die op 24 %
en als ik hem niet installeer is de videokaart idle 80 graden en ik alleen maar de voorstukjes van crysis heb schiet die gelijk naar 100 graden:confused:
dus ik heb hem maar wel geinstalleerd het geeft wel een heel wat lawaai

ik heb asus 4850 als videokaart:P voor als iemand het nog wil weten

edit: crysis geeft nu ook steeds errors en dan kan ik op rapport verzenden of niet verzenden klikken en hetzelfde heb ik ook met andere spellen

edit2: aan de voeding en te temperatuur kan het iniedergeval niet liggen want ik had net me pc ruim een half uur uit en ik zet hem net aan en xp is net geladen en hij valt en ik zet hem weer aan klik internet aan en valt weer uit heeft iemand dit probleem ook eerder gehad want dit is heel irritant

Laatst bewerkt:
deze laatste problemen heb je pas sinds je een nieuw moederbord hebt / je oude gesloopt hebt?

Dan zou je toch zeggen dat het je moederbord is. Of je moet je processor ook verziekt hebben. theoretisch natuurlijk mogelijk... (maar je zou zeggen dat een processor dan helemaal niet opstart)

dat die steeds uitvalt heb ik sinds ik het nieuwe moederbord heb inderdaad
en het is toch zo dat een processor werkt of niet? want als er een fout in de processor zit start of laad die toch helemaal niets?

edit: ik ga morgen naar die winkel toe en vraag ik wel even of het moederbord kan worden omgeruild voor een andere en dan zie ik wel of het daaraan ligt.

owja als je dat scherm ervoor hebt dat xp laad (dus met die blauwe streepjes) trilt me hardeschijf ook of hoor je hem dreunen en dat had ik normaal nooit.

en als het aan de processor lag zou het moederbord toch wel piepjes geven?:P
ik lees net ook dat als je 1 piepje hebt dat er dan iets fout is met het geheugen maar elke pc maakt toch een piepje bij het opstarten?

Laatst bewerkt:
dat die steeds uitvalt heb ik sinds ik het nieuwe moederbord heb inderdaad
en het is toch zo dat een processor werkt of niet? want als er een fout in de processor zit start of laad die toch helemaal niets?

edit: ik ga morgen naar die winkel toe en vraag ik wel even of het moederbord kan worden omgeruild voor een andere en dan zie ik wel of het daaraan ligt.

owja als je dat scherm ervoor hebt dat xp laad (dus met die blauwe streepjes) trilt me hardeschijf ook of hoor je hem dreunen en dat had ik normaal nooit.

en als het aan de processor lag zou het moederbord toch wel piepjes geven?:P
ik lees net ook dat als je 1 piepje hebt dat er dan iets fout is met het geheugen maar elke pc maakt toch een piepje bij het opstarten?

Ja dat doet elke pc. Zoals ik zeg: t lijkt het moederbord te zijn.

ik heb me pc maar naar de maker gebracht en ze zeiden dat ze nu volledig gaan testen:rolleyes: hadden ze ook netzogoed de eerste keer kunnen doen en ze gaan kijken of de bios goed is en het moederbord dus het is dan even afwachten hoelang ik hem nu kwijt ben:p

ik heb me pc maar naar de maker gebracht en ze zeiden dat ze nu volledig gaan testen:rolleyes: hadden ze ook netzogoed de eerste keer kunnen doen en ze gaan kijken of de bios goed is en het moederbord dus het is dan even afwachten hoelang ik hem nu kwijt ben:p

Verstandig.
Elke keer nieuwe spullen aanschaffen is ook niet zo handig. Zij kunnen testen met andere onderdelen. Ik hoop alleen voor je dat het niet te lang duurt.

Ben erg benieuwd naar hun volgende "smoes" of juiste uitkomst.

Krijg je je ouden voeding terug? Heb je garantie op de vorige reparatie?

ik weet niet of ik mijn oude voeding nog terug krijg maar volgens hun is mijn pc vandaag weer klaar dus ik zie zo wel wat voor "smoes" ze hebben

hij zei ik heb het moederbord vervangen en alles werkt nu weer goed
nou het werkt ook allemaal nu weer goed tot nu toe:P

en ook deze keer hoefde ik niets voor de repartie betalen:P
nouja ik ben blij dat alles weer werkt:D

ik heb alleen nog een probleem of dat hoort zo maar de koeler van de videokaart draait de hele tijd op 60 % en dat komt door het programma smartdoctor wat ik had geinstalleerd en als ik een spelletje ga doen draait die op 100% en dat gaat ook niet naar beneden als ik zoals nu gewoon op internet zit:confused:
het zou vast zo horen anders hebben ze het er niet bijgedaan:P

greetz,
kevin10

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan