Temperatuur weergave

Status
Niet open voor verdere reacties.

janbikker

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2009
Wil graag m'n core temperaturen bij houden van m'n 1090T, want ik wil er mee gaan overklokken.
Heb momenteel 6 programma's die het allemaal vertikken om de core temperatuur te laten zien / ze zetten allemaal 0 graden bij de core neer.
Ook zijn er nog 2 programma's (aida64 en speedfan) die de aux temperatuur nogal laten schommelen (in enkele seconden 20 graden verschil) dit schommelt tussen 40 en 80 graden.

heb even een screenshot bijgevoegd van 6 programma's die de temperatuur meten!
Mocht iemand de oplossing weten dan hoor ik die graag!

Alvast bedankt!!

2q1ez2s.png

http://tinypic.com/r/2q1ez2s/7

Laatst bewerkt:
Afbeelding is niet leesbaar...

Wat geeft PC Wizard 2010 aan? Die zou het goed moeten doen. Speedfan is niet te vertrouwen.

Maar de beste is nog altijd in de bios zelf kijken.

Heb PC wizard 2010 gedownload, maar hier krijg ik alleen de 'globale' temperaturen.
systin: 33
cputin:34
auxtin 66,5

ook heel raar cpufan staat op 13366 rpm (en geloof me dat draait hij niet hoor ;))
Het gaat mij echt meer om de kerntemperaturen van de 6 cpu cores.

Alleen met het programma core temp geeft hij overal 0 graden aan! En aangezien ik niet met vloeibare stikstof koel lijkt me dat niet helemaal waar;)

Lijkt me dat dan je sensor niet meer goed is, als meerder programma's niet de temperatuur kunnen aangeven.;)

Ja je zou het bijna gaan denken!! Alleen het is eigenlijk al vanaf dat ik de CPU (nieuw) gekocht heb!
Zelf zat ik te denken aan een foutje van m'n besturings systeem, dit heb ik niet opnieuw geïnstalleerd na het vervangen van de CPU! Maar weet niet of dat de veroorzaker kan zijn...

Heb je misschien al een oplossing?

Ik ben namelijk ook een beetje aan het knutselen met mijn X6 1090T.
Ook heb ik al verschillende programma's geprobeerd (denk aan;Everest,PC-Wizard,SIW,AMD Overdrive,ASrock OC-Tuner) om de temperatuur te meten en elk programma zegt wat anders met de temp.

Nu heb ik ook een Fancontroller (Aerocool Modern-V) aangeschaft om de temperatuur te meten en offcourse de fans kan regelen.
De sensors van deze Modern-V heb ik zo dicht mogelijk bij de bronnen geplakt dus ik ga er van uit dat ik het beste naar de temperatuur van de fancontroller kan kijken?
Ik wil dus eigenlijk precies weten hoeveel zo'n geplakte sensor kan afwijken van de werkelijke temperatuur IN de bron,maar welk programma is dan betrouwbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan