Temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.
als je een airco aansluit op je pc, dan kan je het makkelijk bereiken....
Anders is het echt niet mogelijk. Ik zou dan echt gaan denken aan een kapotte tempsensor.

Nou ben ik een beetje niet op de hoogte met de kretologie die hier en daar wordt gebruikt.

Heb al een tijdje MBM5 draaien, en als ik dan onderin een kijkje ga nemen zie ik het volgende:
Case:29°C
CPUdiode:52°C
CPUsocket:45°C

Welke temperatuur geldt er nu voor de waarde van de CPU?

Als ik op de site van AMD kijk, zou ik voor mijn 2600+ een waarde van 85°C moeten aanhouden als maximum.

Voor de fun ooit het progje Everest geïnstalleerd, en altijd mooi kunnen kijken hoe en wat met de pc.
Daarna eens Aida 32 opgehaald, wat mij trouwens hetzelfde lijkt als Everest, met dat verschil, dat als ik Aida activeer, er binnen no-time een signaal komt dat de CPU te warm zou zijn.

Ik heb het idee dat Aida een beetje overspannen is, of kun je haar helpen door ergens de temp in te stellen?

Waarschijnlijk kan je ergens in aida een maximum instellen voor de temperatuur! Maar waarom gooi je die er niet af, alleen everest is voldoende, want het is een beetje dubbel-op zo...

Okay,

Aida is al weg.

Blijft voor mij nog de vraag het verschil tussen CPUDiode, en CPUSocket.:)

zo moeilijk is het niet hoor..

De diode is de processor zelf
En de socket is het gedeelte van je moederbord, waar je de processor op plaatst.

Logischerwijs is de processor heter dan de socket. De socket weer heter dan t moederbord

Tarabas en Marsmannetje.

Beiden bedankt voor de reactie.
Kom er achter dat ik met de temp nog niet zo gek zit.

Nu nog een stillere koeler voor de grfische kaart en ben ik hopelijk weer een poosje rustig.

Weten jullie of zo'n heatpipe apparaatvan Zallmann of zo inderdaad geenkoeler nodig heeft, en of tie ook werkelijk goed koelt?
Een stille pc is mooi, maar een te stille pc is wat te stil, ik wil namelijk niet het risico lopen van een opgeblazen kaaert.

Als je deze bedoelt heeft ie zeker wel een koeler nodig! Misschien heb je een typenummer voor ons?

ps: een stille pc is wel haalbaar met waterkoeling ;)

Inderdaad http://www.casejunkies.com/index.php?upn=010001&hl_id=2549 bedoel ik.

Ja waterkoeling:love: :love: , maar dat kan bruintje momenteel niet trekken.
Overwerken gaat niet als je gewoon al geen werk hebt, dus nog maar even niet aan waterkoeling denken:8-0:

Maar die heatpipe is dus wel koeling nodig.
Weer herrie er bij, als er een fan op komt, of valt dat mee?

Dat waterkoeling duur is is een feit. Een beginners-set begint toch al gauw bij de €250...:(

De fan komt aan de zijkant met nippels aan de heatsink te hangen, zodat ie recht op je kaart blaast! Overigens vind ik de fan wel superstil, maar het is idd wel weer een fan erbij.
Mocht je btw toch overgaan tot aanschaffen van de heatsink, let dan wel op dat jouw kaart ervoor geschikt is, gezien de ruimte ertussen niet groot is en je kaart ertussen geschoven wordt!

Anders eens denken aan een kaart met eigen koeling erop, tegen die tijd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan