temperatuurmeting

Status
Niet open voor verdere reacties.

schatjes

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2005
Berichten
27
Ik heb voor de temp meting van de HDD speedfan en HDDlife geinstalleerd. Weet iemand of er software is of een mogelijkheid om uit de BIOS de temperatuur resultaten op je werkbalk te zetten.

Als ik bezig ben is het lastig om opnieuw op te starten en dan "even" te kijken.

De temp van de grootste WD 250Gb schijf loopt namelijk op tot ruim 55 graden bij het monteren van films. En ik wil controleren wat nu de echte temp is.:eek:
 
Dat kan met Everest.
Start het programma en ga in het linkervenster naar Computer > Overclock.
In het rechter venster verschijnen onder Sensoreigenschappen de gegevens. Die worden continu bijgehouden zolang het programma draait.
Dubbelklik nu rechts onder in de taakbalk op het groene icoontje met het uitroepteken - zie bijlage - en Everest verdwijnt naar de systemtray.
Door er weer op te klikken springt het venster weer tevoorschijn.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
sorry

Even tussendoor voor ik naar de trein ga.

Ik zie nergens computer of overlock staan. Kan je dit iets meer aangegeven waar ik dit kan vinden?

Vanavond kijk ik verder. Nu vast dank voor je reactie.
 
Re: sorry

Geplaatst door schatjes
Ik zie nergens computer of overlock staan. Kan je dit iets meer aangegeven waar ik dit kan vinden?
Zie bijlage.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
In everest ga je naar:
computer>overclock.

Zie bijlage.
attachment.php
 

Bijlagen

  • overclock.jpg
    overclock.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 126
wat ben ik dom

Als ik op de link naar everest klik krijg ik een heelandere site dan Crash me laat zien. Ik snap er geen bal van.

Help !!!!!!!! kan ik ook een link krijgen naar het scherm dat Crash me laat zien ???????

Ik weet het echt niet hoe ik daar moet komen.

De site die ik krijg is engelstalig en ziet er echt heel anders uit .

Wie helpt?

:(
 
Re: wat ben ik dom

Geplaatst door schatjes
Als ik op de link naar everest klik krijg ik een heelandere site dan Crash me laat zien.
Dat klopt. Crash laat je ook geen site zien, maar een screenshot van het programma.
Via de link naar Everest kom je op de site van Majorgeeks, waar je het programma Everest kunt downloaden via één van de Download locations rechts.
Als je het programma daarna geïnstalleerd hebt en laat draaien, zie je het scherm wat Crash laat zien - alleen wel in een ander kleurtje waarschijnlijk.:)

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan