Template foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olivierh

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2014
Hey all,

Voor mijn werk moet ik nu regelmatig foto reportages maken waar ik 4 foto's per blad moet plaatsen en soms zijn dit 40 a 50 foto's.
Nu moet ik deze allemaal foto per foto plaatsen en resizen en schikken.
Is er geen beter systeem voor dit een template ofzo waar ik alle foto's selecteer en deze dan allemaal automatisch per 4 op een blad staan en automatisch geschikt?

Grtz

Die heb ik eventueel wel voor je, want ik heb iets soortgelijks gemaakt voor een vorige werkgever. Dat is dus een Wordsjabloon die (in dat geval) zelfs de foto's van de camera importeert, en ze vervolgens in een nieuw document zet met beschrijving erbij. Het importeren stuk zul je wel niet kunnen gebruiken, want dat is wel met heel specifieke drivers, maar wellicht heb je dat stuk ook niet nodig.
Nog 1 vraag over: ik heb 'm gemaakt voor Word 2003. In welke versie wil je hem hebben? Voor 2010/13 moet ik hem nog aanpassen namelijk.

Hey Octafish,

Ik gebruik word 2010 momenteel.
Alvast bedankt en sorry voor de late reactie.

Zal ik 'm ombouwen naar 2010, want die versie gebruik ik zelf ook.

Ik zal 'm hier neerzetten, want hij is wat mij betreft 'public domain'.

Ik heb de sjabloon een beetje aangepast, en hij werkt redelijk in Word 2010. Je hebt er nog wel wat kluswerk aan, maar dat is juist leuk :). In de sjabloon zit een formulier (<frmWoninggegevens>) dat je kunt gebruiken om mee te testen. Er zit een keuzelijst in die je moet gebruiken om een gebouw te selecteren, waarna je een map kunt selecteren die je wilt importeren. Vervolgens wordt het actieve document gevuld met de foto's. Sloop alles er uit wat je niet nodig hebt, zou ik zeggen :).

Hoi OctaFish

Lijkt me een mooie oplossing, maar ik het bestand hier niet vinden klopt dat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan