Template in dreamweaver: updaten oude pagina's?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimmos

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2007
Beste,

Ik heb een oude site die vroeger via dreamweaver was geconfigureerd op een andere pc onlangs op mijn desktop gezet.
Echter als ik nu de template update, veranderen de pagina's niet langer mee. Ze zijn dan ook niet geconfigureerd op deze template..
Ondertussen maakte ik dus een "new site" aan met deze template, waarmee ik in de toekomst nieuwe pagina's kan updaten.. maar hoe kan ik reeds bestaande pagina's updaten? Is er geen manier om deze te importeren oid?

Bedankt!

Kan dat niet met : wijzigen -> sjablonen -> sjabloon toepassen op pagina. ?

gr leon

Templates in dreamweaver

Ditzelfde probleem had ik vorige week ook.

Ik heb van alles geprobeerd om het bijwerken van de sitepagina's te realiseren.
Telkens iets veranderen in de template en dan weer opslaan.
Niets hielp.
Ook "opslaan als hielp" niet
Totdat ik "opslaan als sjabloon" probeerde.
Als ik daarna de template veranderde en "opslaan" aanklikte, werd ineens weer de vraag "bijwerken" gesteld.
Aanvankelijk wist ik niet wat er nou precies veranderd was.
In de lokale gegevens zag ik dat de templates inmiddels in een andere map waren opgeslagen.
Nadat ik de *.dwt staat voor "dreamweaver template in zijn oorspronkelijke map had opgeslagen, werkte het bijwerken niet meer.
Kennelijk moet de *.dwt in de juiste map zijn opgeslagen om goed te kunnen werken.

Bij mij wordt er altijd automatisch een tweede map Templates aangemaakt die niet direct onder public_html komt, maar nog een niveau lager ligt.
Als ik deze map verwijder, wordt hij daarna weer aangemaakt. Dit is dus de verkeerde map om *.dwt in te zetten, tenzij je uitdrukkelijk een koppeling met deze map maakt.

De oorzaak lag dus in het feit dat het commando bijwerken gekoppeld was met een lege map "Templates".

Veel succes.

Wim Mulder

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan