Template :Issues (van Office online)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frenkster

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
Goedemorgen iedereen.

Hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende of een goed geplaatst duwtje in de wel bekende richting kunnen geven :)
Gaat om het volgende, op het moment hebben wij een sharepoint issue systeem voor onze (kleine) Servicedesk, dit werkt wel maar we moeten veel overswitchen van Outlook naar sharepoint, en als het druk is werkt dat niet echt lekker.(langzaam, browser moet opstarten dat soort zaken)
Nu ben ik bezig met de Template die ik zag in Acces, ziet er goed uit , zit enkel met wat toevoegingen die ik wil doen.
Hier is de link naar de Template: http://office.microsoft.com/en-gb/templates/TC012253481033.aspx?pid=CT101428241033

Gewenste Toevoegingen aan de Issuelist en Issue Details
Relaties , klanten hebben een nummer waar we ze aan herkennen en zo kunnen we zien hoe vaak ze hebben gebeld etc, en of ze eerder problemen hebben gehad. Uiteraard is het handig als de waarde die je kiest bij het maken van de ticket terug komt op het overzicht.

Issuedetails:
Eerdere tickets, dus wanneer er wordt gekozen voor de klant met het nummer in een dropdown dat onderaan het scherm een lijstje onstaat met de tickets waarin dat nummer voorkomt in de relatietabel. Zoiets als de History of Related Issues.

Nu ben ik geen ster in Access,maar wou het toch proberen en ben zover gekomen dat ik info uit de tabellen heb kunnen halen, krijg het alleen niet voor elkaar om de ene tabel naar de andere te laten kijken.(wat je invult komt terug op een ander overzicht)
Ook het history hokje wil niet echt lukken. En begin te vermoeden dat dit niet gedaan kan worden door enkel de wizard te gebruiken. En nu kan ik wel codes herkennen als ik ze zie, maar volgordes en dat soort zaken ben ik (helaas) nog niet in thuis.
Hoop dat jullie me kunnen helpen bij mijn projectje, alvast heel erg bedankt :thumb:

Nu ben ik geen ster in Access,maar wou het toch proberen en ben zover gekomen dat ik info uit de tabellen heb kunnen halen, krijg het alleen niet voor elkaar om de ene tabel naar de andere te laten kijken.(wat je invult komt terug op een ander overzicht)
Ik snap je vraag niet. De ene tabel moet naar de andere kijken??
Je kan tabellen koppelen. Persoon X is bijvoorbeeld verzekerd bij maatschappij A, dan neem je de Id op van de verzekeraar in je Persoon tabel en niet de rest van de gegevens van de verzekeraar.

Zo'n database ontwerp is relationeel (RDB) en de methode is normailseren (zie wikipedia)

Als je de tabellen wilt koppelen dan gebnruik je daarvoor een query waarin je de tabellen koppelt door tabellen te JOINEN.

HTH:D

Ik snap je vraag niet. De ene tabel moet naar de andere kijken??
Je kan tabellen koppelen. Persoon X is bijvoorbeeld verzekerd bij maatschappij A, dan neem je de Id op van de verzekeraar in je Persoon tabel en niet de rest van de gegevens van de verzekeraar.

HTH:D

Hoi Guus

Als eerste bedankt voor de reactie, zal hem even toelichten.
Wanneer we iets zouden invullen bij de Issue details en deze opslaan, dan komt hij ook naar voren in de Issuelist(overzicht van alle issues), nu "ontbreekt" daar de mogelijkheid om aan te geven wie opgebeld heeft, dus bv, jij meld bij mij een probleem.
Dan vul ik in Relatie: Guus , sla het issue op en op de issuelijst moet dan komen te staan. Issue etc Relatie Guus.
Later is dan de bedoeling dat we een report kunnen draaien die bestaat uit alle issues die gemeld zijn door jou.
Dat bedoelde ik eigenlijk met "kijken" , de ene tabel moet data overnemen vanuit een eerder ingevoerde tabel.
Hoop dat hij iets duidelijker is.

Gr,

Edit: lees nu wat beter je reactie door en denk dat je wel in de buurt van mijn oplossing zou kunnen zitten, ga in ieder geval op onderzoek uit :)

Laatst bewerkt:
Oke, als je nog wat nodig hebt hoor ik het wel.

Succes!

Hoi Guus

Nogmaals bedankt voor de hulp, maar heb het inmiddels anders opgelost, de Geopend door wordt nu de relatie naam, en die is al gekoppeld aan de mailfunctie :)
Zit alleen nu met iets anders, maar dat is een ander topic.

Gr,

Frank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan