Template maken: Pagina volledig vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Draust

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2013
Dag mensen,

Ik had een vraag/probleem met betrekking tot een word-document. Ik gebruik Office 2013 Dutch en ik draai op windows 8.1. (Ik noem het toch maar even op).

Ik ben bezig om een complete template te bouwen voor een rapportage. In deze template zijn er enkele pagina's waar nooit wat op gewijzigd gaat worden. Het irritante nu is, dat deze pagina toch kan verspringen door eventuele wijzigingen in andere bladen.

Nu luid mijn vraag: Is het mogelijk om een pagina compleet vast te zetten, dus met geen enkele mogelijkheid tot bewegen?

De volgende mogelijke oplossingen heb ik geprobeerd.
- Page break --> Dat is niet wat ik zoek, ik wil een pagina compleet vastzetten
- Bij de tab ontwikkelaars - > Groeperen -> en de inhoud vast zetten. Dit helpt deels, maar de tekst is nog wel te verplaatsen naar een andere pagina.

Dus voor de duidelijkheid: Ik wil een pagina met tekst volledig vastzetten.

Alvast bedankt.

Je legt je probleem niet helemaal volledig uit, vrees ik. Ik snap dat je een (aantal) pagina('s) vast wilt zetten, maar wat bedoel je daar mee? Mogen ze nooit een ander paginanummer krijgen? Mogen de pagina's zelf nooit veranderen? Mogen de pagina's ervoor niet veranderen?
Word is een heel simpel pakket, en eigenlijk niks meer dan een veredelde typemachine. Als je genoeg tekst invoegt op pagina 2, schuift alles daarna gewoon een pagina door als dat zo uitkomt. Daar is weinig aan te doen. Wel kun je secties in het document beveiligen. De pagina's die je dus bij elkaar wilt houden zonder mogelijkheid tot modificatie kun je in een sectie zetten en die kun je dan beveiligen. Maar dat heeft weinig tot geen invloed op de pagina's die er vóór staan; als je die wel kunt bewerken, dan schuift alles gewoon netjes door. Tenzij je die pagina's óók beveiligt. Dan zou je met formuliervelden moeten gaan werken op plaatsen waar de tekst dan wél bewerkt mag worden. Maar dan nog is het lastig om te voorkomen dat een extra pagina wordt toegevoegd.

Dag,

Daar was ik bang voor.

De pagina mag qwa inhoud gewoon niet meer gewijzigd worden en verspringen. Dus als de pagina ervoor een enter uitvoert, zal de complete inhoud en tekst van de "vastgezette" pagina wel een nieuwe bladzijde krijgen, alleen is de pagina nog steeds identiek als voorheen.

Wat ik nu niet echt goed snap is of dit nou wel of niet mogelijk is?

Dat is dus beperkt mogelijk. Overigens heb je volgens mij nog niet alle mogelijkheden van Word benut:
De pagina mag qua inhoud gewoon niet meer gewijzigd worden en verspringen. Dus als de pagina ervoor een enter uitvoert, zal de complete inhoud en tekst van de "vastgezette" pagina wel een nieuwe bladzijde krijgen, ...
Als je op de juiste manier met koppen werkt, en in de 1e kop van de betreffende pagina aangeeft dat de kop altijd op een nieuwe pagina moet beginnen, is er toch niets aan de hand? Als ik je nu lees wil je alleen maar voorkomen dat bepaalde toevoegingen vóór de vastgezette tekst ervoor gaan zorgen dat die tekst gaat verschuiven omdat de voorgaande tekst is verschoven. En dat is dus simpel op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan