Template Opstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cold
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cold

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hoi,

Ik zou een word document willen opstellen dat als template (invulformulier) gebruikt word voor een aantal mensen. Nu had ik gezien dat je bijvoorbeeld een omschrijving kan typen (vb. naam: ) en dat je dan daarachter een veld kan definieren (grijze keur) waar gebruikers enkel hun gegevens kunnen invullen. De iomschrijving (naam: ) kunnen ze dan niet wijzigen (beveiligd).

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is.

Kan iemand me op weg helpen om dit te maken ?

Bedankt
Cold

Up !

Is mijn vraag duidelijk genoeg zodat iemand me hierbij kan helpen ?

Thx
Cold

Dit zou met een formulieer moeten lukken.

Het ligt er aan welke versie Office je hebt, maar in Word 2003 gaat dit bij Beeld / Werkbalken en dan Formulieren aanvinken en er komt een Werkbalk op het venster.

Type nu de teksts die je beveiligd wilt hebben en klik daarna in de formulierenwerkbalk op ab Er komt nu een grijs vlakje achter de tekst te staan. Klik nu op het slotjehelemaal rechts in de werkbalk en je kunt in het grijze vlak tekst invullen.

Voor alle duidelijkheid, ik werk met Office 2007.

Zou iemand me a.u.b. een voorbeeld kunnen maken hiervan en de file hier als bijlage posten. Als ik de uitleg volg krijg ik als resultaat toch niet 100% wat ik in gedachte had.

Thx
Cold

Help !

Mss even een wijziging. Ik zou dus een tabel willen aanmaken (1 rij en 2 kolommen). In de linkse kolom zou ik "naam:" willen zetten en deze cel / teskt zo instellen dat dit niet wijzigbaar is voor de gebruikters.

In de rechtse kolom wil ik dan een data veld hebben. Ik heb eenv oorbeeld gezien waar dit een soort van grijze balk is waar je in kan typen en die automatsich de lengte van de tekst volgt.

Heeft iemand hier een werkwijze voor ?

Thx
Cold

de meest simpele manier is inderdaad een formulier. Echter moet je wel aan de nodige dingen denken. Maar ik doe een poging. Je moet in ieder geval het tabblad "ontwikkelaars'' in beeld hebben. Via de grote gekleurde knop, kun je bij het eerste menu kiezen voor deze optie. (developers als je in een UK versie werkt).

Dan heb je de mogelijkheid om velden in te voegen. Zie boven het kopje besturingselementen (geen idee hoe dat in Engels heet).
Zelf werk ik graag met de knop "oude besturingselementen", de knop met het mapje en een hamertje ;)
Daar kun je heel eenvoudig in de rechter kolom van je document kiezen voor een tekstveld (de eerste knop van deze opties). Dubbel klikken op het veld (dat dus grijs wordt weergeven) voor meer opties.

Zo kun je ook knoppen kiezen met zogenaamde keuzelijsten. voorwaarde hiervan is, dat het document beveiligd moet zijn. Gebruikers kunnen dan de formuliervelden vullen, maar geen wijzigingen aanbrengen in de overige tekst. Ze kunnen met de tabtoets van invulveld naar invulveld springen Dat kan handig zijn, maar menig gebruiker zal daar niet heel blij mee zijn. Beveilig je het niet dan kunnen gebruikers via F11 van veld naar veld springen. Shift-tab respectievelijk Shift-F11 springt naar het vorige veld.

Goed, als je daar mee gaat stoeien moet het vast lukken.

Wil je de gebruikers nog meer sturen, dan zou ik een Userform maken, die middels een autonewmacro wordt gestart. Dan kun je veel meer uitsluiten en zelfs meer foefjes inbouwen. (lengte van teksten, etc. etc.).
Maar dan moet je dus kunnen werken met bladwijzers, macro's kunnen lezen etc.
succes.

Laatst bewerkt:
Yep Mickeys Monkey....
Dat is het uitgangspunt.

Ik heb nog even gekeken maar het is in 2007 zo, dat je wel een keuze volglijst kunt maken zonder het doucment te beveiligen.
Als je een keuzevolglijst hebt ingevoerd, kies "eigenschappen" in de zelfde regio in het lint... dan kun je het besturingselement aanpassen.

Ik heb de bijlage van Mickey nog even aangevuld.
(mmmm, sorry, krijg met geen mogelijkheid een bijlage bijgevoegd).... hoe doe ik dat? Als ik op bijlage klik, krijg ik de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.

Even Off-Topic, maar wel in belang van de vraagsteller

Beheer bijlagen dan rechtsboven toevoegen.
Selecteer bestanden.
Blader op je eigen PC naar het bestand wat je wilt uploaden.
Upload bestanden.
Als dit bestand geupload is, zie je deze verschijnen en zet er een vinkje bij, daarna rechtsonder op Bijlage invoegen klikken.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties !
Ik ga het zelf eens uitproberen.

Ps. Sorry voor mijn late reactie, maar blijkbaar heb ik de notificatie e.mails niet ontvangen waardoor ik niet mist dat er gereageerd was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan