Template wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

PimGroenendijk

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2011
Hallo.

Ik heb één van de Joomla templates gedownload aangezien de prijs gratis was en ik het een mooie lay-out vond. Oke, fijn. Ik heb Joomla geïnstaleerd op m'n webhoster en gebruik momenteel ook een Joomla lay-out.

Nu weet ik niet hoe ik mijn oude Lay-out kan vervangen door het nieuwe zip bestandje dat ik heb.
Ik heb al wat geprobeerd in de Administrator gedeelte, maar tevergeefs.

Wie heeft enig idee?

Hier loop ik dus vast:

helpsox.png

Er staat bij de instructie het volgende:

''Nu moet je alleen nog aangeven dat het nieuwe template in het vervolg als het standaardtemplate getoond moet worden op je website. Daarvoor ga je naar de Template Manager via Extensions -> Template Manager in het menu. Op deze pagina zie je alle templates staan die op dit moment geïnstalleerd zijn. Als het goed is, zie je daar nu ook de naam van je nieuwe template tussen staan.

Klik nu op het keuzerondje voor de naam van dat template en klik dan rechtsboven op Default. Dit stelt het geselecteerde template in als het standaardtemplate voor je site. Er wordt een icoon met een ster naast de naam van het template getoond om dit aan te duiden.''

Rood omcirkeld staat het template dat ik wil instellen, maar er staan meerdere templates met de naam Default en met een ster aangegeven.

Laatst bewerkt:
tecsman, jij denkt dat ik dit niet geprobeerd hebt?

Ik denk niks.
Ik constateer alleen dat je in je oorspronkelijke post geen enkele melding maakt van wat je wél hebt gedaan. En je zou echt niet de eerste zijn die zelf geen enkele aktie heeft ondernomen.
Maar goed, zand erover.

Wat gebeurt er als je doet wat in de instructie staat? Dus op het keuzerondje klikken en dan rechtsboven op "Als standaard instellen".

Dan wordt alleen de Home aangepast aan het template en is het menu dat er normaal bijstond niet meer in beeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan