Temporary Internet Files

Status
Niet open voor verdere reacties.

daveke

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
Berichten
161
De map Temporary Internet Files is bij mij 1.4 GB groot terwijl er nog enkel cookies in staan (zo'n 13000) van elk 1KB. Als ik goed kan tellen is dat toch maar zo'n 13 MB. Maar als ik de groote opvraag wordt er dud 1.4 GB aangegeven en mijn C-schijf staat vol.
Kan ik de cookies zomaar verwijderen?
En als ik ze verwijder ben ik dan niet alle paswoorden en logins kwijt??
 
1 cookie neemt 8 kB ruimte in op de harde schijf.

cookie's kun je ongestraft verwijderen, je moet bij sommige site's wel weer je naam en wachtwoord invullen, bv op www.helpmij.nl

Voor andere site's maakt het niet uit.
 
Maak er eens eentje met eigenschappen alleen lezen.
En probeer dan eens te deleten. Als dat werkt kun je alle cookies die je wilt houden zo doen.

Je kunt extra/internet opties beter wat vaker gebruiken.
 
De Temporary Internet Files worden in windows door de verkenner zelf verborgen gehouden, dus die kan je nooit 100% bekijken. In DOS is dit wel mogelijk, maar ik zou aanraden om gewoon in de eigenschappen van Internet Explorer (kies Extra => Internet Opties) de tijdelijke internet bestanden te verwijderen. In sommige versies kan je ook de Cookies verwijderen, maar kan dat bij jou niet dan kan je ze ook veilig met de Verkenner verwijderen, alleen ben je dan niet je logins en wachtwoorden kwijt, maar kan het wel zijn dat je op sommige sites opnieuw moet inloggen.
 
In iexplorer heb ik de bestanden al verscheidene malen verwijderd maar er verandert niets aan de groote van het bestand.
 
Ja Elisa, maar dan moet ik aller 13000 cookies bekijken en diegene die ik wil houden op Alleen lezen zetten.
Dan ben ik volgende week nog bezig.
 
In dat geval opstarten in MS-DOS modus en dan in de map temporary internet files met deltree alles weghalen.
 
Dan verwijder je alles. Zodra je ergens weer je wachtwoord in moet voeren maak je van het cookie alleen lezen. Even een klusje maar toch niet zo dat je er honderden moet doen?
 
Probleem is dan wel dat ik al die wachtwoorden moet kennen en dat is dus niet zo.
 
Dan zul je toch de omslachtige manier moeten hanteren :-( Het probleem is dat niet allen zo'n duidelijke omschrijving hebben.
 
Ik heb alle cookies verwijderd en toch blijft de groote van Temporary Internet files op 1.4 GB (nu nog 11000 bestanden).

Als ik het in Dos weghaal, bestaat er dan geen gevaar?
Ik werkt ook met Netbanking.
 
Hm... ik kan niet voor 100% zeker zijn dat het zonder risico's is, maar anders kan je toch een backup van de map maken (desnoods ingezipt of ingerard (dat is nog kleiner), dan kan je die altijd nog terugplaatsen.
 
Wou net backup maken van Temporary Internet Files in Nero.
Daar kun je dus wel de hele inhoud zien en bepaalde zaken wissen.
Raar
 
wat je in Nero wist zijn alleen de te branden files.

de bestanden zelf blijven op die manier op je harde schijf staan.
 
Geplaatst door testje
wat je in Nero wist zijn alleen de te branden files.

de bestanden zelf blijven op die manier op je harde schijf staan.
Niet wat je in de File Browser wist. Ooit wel eens met Nero gewerkt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan