temporary internet files

Status
Niet open voor verdere reacties.

fonzarelli

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2002
het is onmogelijk geworden om mijn map "temporary internet files" te ledigen... via de internet opties lukt het niet meer, want na enige tijd valt de bewerking om bestanden te verwijderen uit... als ik de map "temporary internet files" wil openen lukt dit ook niet via de verkenner... ik kan de map dus niet benaderen...

heb ook reeds het programma "history kill" geprobeerd, maar ook zonder succes... het programma valt gewoon uit als ik de "temporary internet files" wil ledigen...

ik kan wel de eigenschappen van deze map bekijken, daarin staat dat er 33 mappen aanwezig zijn en dat ze 350 MB aan bestanden bevatten !

iemand enig idee ???

Laatst bewerkt:
Probeer eens in veilige modus de mappen Temp en Temporary intenet files leeg te maken.

In veilige modus kom je door tijdens het opstarten continu op F8 te drukken.

ik kan de map wel laten scannen door mijn virusscanner (norton)

maar de map verkennen om zo de submappen te bekijken lukt niet...

Misschien een open deur, als je in
IE bij Extra/Internet-opties/Geavanceerd een vinkje zet bij "De map tijdelijke internetbestanden leegmaken ............."

Misschien moeten we kijken WAAROM je deze niet kan legen.

Heb je al op virussen en spyware gecontroleerd?

Online virusscan (vindt meer dan je eigen virusscanner) http://www.housecall.nl/housecall/housecall_tiscali_explorer.asp

En voor spyware moet je het eerste bericht in deze link http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=169370 goed doorlezen. Daarna plaats je in DIE link een hijackthis log.

Misschien dat de experts een oorzaak van je probleem kunnen vinden.

Of misschien lukt het wel bij start, uitvoeren, type dan %temp% , dan bewerken, alles selecteren, verwijderen. Zal ook wel niet lukken, maar niet geschoten is altijd mis.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door esjeka
Het kan ook dat het te groot is voor de prullenbak.

Dan zou windows een melding geven dat het bestand te groot is voor de prullenbak met als gevolg dat het bestand direct vewijderd wordt (na bevestiging):)

En dit nog even als kanttekening bij het bericht van Bernard:

"Het komt vaak voor dat bij de installatie van een nieuwe applicatie, bestanden tijdelijk "geparkeerd" worden in de TEMP directory.
Bij de verplichte reboot van je pc (na de installatie Wizard), worden de in TEMP folder "geparkeerde" bestanden naar de juiste plaats op de je harde schijf gekopieerd.
Dit lukt natuurlijk alleen maar als je deze "geparkeerde" bestanden laat staan, en ze niet tijdens het opstarten automatisch verwijderd worden "

Ik zou daar dus geen vinkje zetten.

@esjeka
Na een verplichte reboot start IE niet op, dus het voortijdig verwijderen van temp files die de wizzard nog nodig zou hebben gaat hier niet op.
Gewoon een vinkie dus.
BTW, na al het pleisterwerk van ome Bill en z'n kornuiten ben ik maar overgestapt op een andere browser.

:thumb:

grondig nagekeken op virussen, geen gevonden ook geen spyware...

als ik via het configuratiescherm / internet opties / bestanden verwijderen probeer... dan krijg ik de volgende foutmelding....

-------------------------------------------------------------------
er is een uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van shell32.dll,
Control_RunDLL "C:\WINDOWS\SYSTEM32\inetcpl" Internet-opties
---------------------------------------------------------------------

Geplaatst door fonzarelli
grondig nagekeken op virussen, geen gevonden ook geen spyware...

als ik via het configuratiescherm / internet opties / bestanden verwijderen probeer... dan krijg ik de volgende foutmelding....

-------------------------------------------------------------------
er is een uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van shell32.dll,
Control_RunDLL "C:\WINDOWS\SYSTEM32\inetcpl" Internet-opties
---------------------------------------------------------------------

http://www.computercops.biz/postitle15238-0-0-.html

Met XP kan het zijn dat de map verborgen of alleen lezen is.
Je kunt deze zichtbaar maken door naar Documents and Settings te gaan.
Klik met de rechtermuis op je gebruikersnaam.
Zorg dat bij kenmerken geen van de vakjes staat aangevinkt.
Probeer dan nog eens deze bestanden te verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan