temporary internet files

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larsonic

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2004
hoi, ik heb een probleem omtrent de temporary internet files (denk ik)

als ik via extra->internet-opties in internet explorer 6 de cookies en bestanden (ook alle offline items) verwijder en daarna mijn geschiedenis wis blijkt het niet altijd te kloppen.

stel: ik typ een adres in bijvoorbeeld www.helpmij.nl ofzo als ik dan de h al typ komt er dus www.helpmij.nl te staan terwijl ik sommige sites al maanden niet heb bezocht.

weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat dit niet meer gebeurt dat als ik een bepaalde letter intyp dat het adres eronder al verschijnt terwijl ik de site al maanden niet meer bezocht heb en ik in de tussentijd mijn geschiedenis en cookies al tientallen malen heb verwijderd?

ik hoop dat het niet te vaag is maar ik kan het niet echt duidelijker beschrijven, alvast bedankt :thumb:

Dat kun je op een andere plek verwijderen:

extra\internet_opties\inhoud\ en dan bij autoaanvullen de formulieren wissen.

Dan is het weg.

Suc6

Jacco

bedankt voor de tips Bruce en P@sbeer maar ze werkten niet, ik hoop dat er andere oplossingen zijn.

er is me nog iets opgevallen, namelijk dat de ''opgeslagen sites'' zeg maar van bepaalde dagen zijn, dus nu zijn er bijvoorbeeld veel sites die ik gisteren bezocht heb maar niet allemaal. het zijn dus niet willekeurige sites

Laatst bewerkt:
Die optie van autoaanvullen zou echt moeten werken. Heb je daarna al opnieuw opgestart?

Geplaatst door Tanja1968
Die optie van autoaanvullen zou echt moeten werken. Heb je daarna al opnieuw opgestart?

ja, tweemaal geprobeerd maar het heeft niets geholpen :(

Download TweakUI.
Hier voor Windows XP en hier voor de overige versies van Windows.
Na installeren start je het vanuit je configuratiescherm.
Als je nu alles op het tabblad Paranoia aanvinkt en op het tabblad IE een vinkje zet bij "Clear document, run, typed-URL history on exit" heb je nergens last meer van.
Afgezien daarvan kun je met het programma nog allerlei andere leuke dingen instellen.

Guus.

Als je helemaal nooit wilt dat hij aangevuld mag worden, dan kun je de optie autoaanvullen ook HELEMAAL UIT zetten. Dus geen lijst wissen of zo, maar dat je dus helemaal nooit een aanvulling krijgt.

Of is dat nu ook weer net niet de bedoeling?

Geplaatst door Guus abc
Download TweakUI.
Hier voor Windows XP en hier voor de overige versies van Windows.
Na installeren start je het vanuit je configuratiescherm.
Als je nu alles op het tabblad Paranoia aanvinkt en op het tabblad IE een vinkje zet bij "Clear document, run, typed-URL history on exit" heb je nergens last meer van.
Afgezien daarvan kun je met het programma nog allerlei andere leuke dingen instellen.

Guus.

hoe start ik het op vanuit het configuratiescherm?

het programma staat nu gewoon bij start -> alle programmas - > Powertoys for Windows XP

ook zie ik geen tabblad paranoia :confused:

Geplaatst door Larsonic

hoe start ik het op vanuit het configuratiescherm?

het programma staat nu gewoon bij start -> alle programmas - > Powertoys for Windows XP

ook zie ik geen tabblad paranoia :confused:
AAARGH! Het zal weer eens niet anders zijn in XP.:(
Start het programma en klik op Internet Explorer (zie bijlage). Daar zul je dan "Clear document, run, typed-URL history on exit" wel vinden.
Maak anders, als je niet weet wat je daar nog meer kunt aanvinken, even een screenshotje en stuur het met een volgend bericht mee.

Guus.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
AAARGH! Het zal weer eens niet anders zijn in XP.:(
Start het programma en klik op Internet Explorer (zie bijlage). Daar zul je dan "Clear document, run, typed-URL history on exit" wel vinden.
Maak anders, als je niet weet wat je daar nog meer kunt aanvinken, even een screenshotje en stuur het met een volgend bericht mee.

Guus.

volgens mij zit de optie om de typed urls te verwijderen er niet bij op de XP versie..

PS. (Hoe voeg ik een bijlage toe)

Laatst bewerkt:
Je kan ze ook handmatig in het register verwijderen:

hoe doe ik dit
HKEY_CURRENT_USER >> Software >> Microsoft >> Internet Explorer >> Typed URLS
precies??

btw. de urls die blijven staan noemt men ook wel typed urls maar de urls die in de dropdown komen te staan heb ik niet getypt zeg maar... :confused:

ik wilde ook nog even vermelden dat sommige urls er al bijna een jaar staan, misschien dat het mijn vraag wat meer specifiek maakt...

iedereen alvast bedankt voor de tips

Laatst bewerkt:
Bijlage bijvoegen: Onder het venster waar je je bericht intypt, blader je naar het bestand dat je wilt meesturen. Er staat daar ook aangegeven welke soort bestanden je kunt meesturen. Het bestand mag niet groter zijn dan 100 kB.

Het register: Ga naar Start, Uitvoeren, typ regedit en klik op OK. De Register Editor opent dan. Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer door steeds op de plusjes te klikken. Daar open je de map Typed URLs. Klik met je rechter muisknop op de adressen die je weg wilt hebben en klik op verwijderen.

Guus.

bedankt voor de tips maar het gaat niet om de typed urls.

op een of andere manier slaat IE sommige urls op en als ik zoals hieronder een url wil gaan typen die begint met de letter a komen daar paginas te staan van amazon die ik maanden geleden bezocht heb.

ik heb op google ook gezocht naar oplossingen om dit probleem op te lossen maar ik kom er echt niet uit :confused:

Bijlagen

• uitleg.jpg
    uitleg.jpg
    42,9 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Doe even het volgende: Open TweakUI en klik op Internet Explorer.
Maak daar even een screenshotje van.
Ik wil even zien wat je dan allemaal kunt aanpassen.
Tussen haakjes: Ik zie ook dat je de Google toolbar gebruikt. Die onthoudt ook wat je hebt gezocht. Heb je die geschiedenis al gewist? (Klik op Google-logo en op Clear Search History.)
Tenslotte zou je ook nog kunnen proberen om Ad-aware SE te downloaden en te laten scannen.
Na de scan zie je dan een lijst met Negligible Objects.
Daar kun je alle MRU (Most Recently Used) Lists verwijderen.

Guus.

Laatst bewerkt:
ik heb de google toolbar zo ingesteld dat hij sowieso niets opslaat en de sites die IE ''onthoudt'' staan er al langer dan dat ik de toolbar gebruik.

screenshot:

Bijlagen

• tweakxp.jpg
    tweakxp.jpg
    33,9 KB · Weergaven: 27
Kun je ook nog een screenshotje sturen van wat er zichtbaar wordt als je in dat menu op Search klikt?

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan