tempratuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

niek273

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Berichten
15
hoi,

ik was aan het game en mijn computer maakte veel lawaai(koelers)

ik heb met het progje speedfan gekeken hoe hoog de temperatuur van mijn kast was. en dat vind ik zelf iets te hoog.
het komt niet door dat ik te zware games draai.

mijn processor: AMD athlon(tm) 7750 dual-core processor 2.7 ghz
videokaart: nvidea gforce 9500gt(zit geen koeler op)
gpu:55c
temp 1: 64c
temp 2: 47c
temp 3: 69c
core: 51c

in mijn pc zit op de processor 1 koeler en aan de achterkant.

zou ik mss een koeler er bij in moeten zetten? of wat zou ik anders moeten doen?


alvast bedankt

groeten niek.
 
Ik had wel eens gehoord van bedrijven die koelers schoonmaken, zodat ze minder herrie geven.
 
Speedfan is niet het ideale programma voor temps. Bekijk ze in het bios of gebruik bijvoorbeeld pc wizard.

Lijkt me overigens sterk dat er geen koeler op je graka zit. Zit er niet een zilverkleuring blok op?

Doe nog een meting, zowel idle als stressed en controlleer of de kast schoon is van binnen (eventueel schoonmaken met een kwast (fans) en stofzuiger, zorg wel dat je niet statisch geladen bent en de stofzuiger niet rechtstreeks op de fan zetten)
Dit kan je gewoon zelf doen, mits je voorzichtig bent.
 
Met koeler bedoelt de TS denk een fan.
Je hebt ook passief gekoelde 9500GT kaartjes.
 
stof hè!!!

kijk eens voor temperaturen met dit programma : http://www.piriform.com/speccy (soms een paar keer opnieuw opstarten)

als je aanslag op je koelers ziet moet je de koelers eruit nemen en schoonblazen met een busje perslucht.
 
stof hè!!!

kijk eens voor temperaturen met dit programma : http://www.piriform.com/speccy (soms een paar keer opnieuw opstarten)

als je aanslag op je koelers ziet moet je de koelers eruit nemen en schoonblazen met een busje perslucht.

of eruit halen en eens schoonwrijven met een stofdoekje zoals de linnen stofdoekjes die gebruikt worden voor brillen (die je meestal ook krijgt bij een nieuwe bril / brillendoos)

ps: die temps zijn wel nog niet zo hoog, en een nieuwe fan erbij zetten: kan je nog meer herrie krijgen - heb je een extra aansluiting op je mobo nodig/een overgangetje tussen stroomkabel naar zo'n fankabeltje / een plek in je kast waar je nog een fan kan erbij proppen - ...
 
Laatst bewerkt:
bedankt,

ik ga even kijke of er toch nog stof in mijn kast is te vinden(denk het niet)

maar het is niet slecht voor mijn computer dat de temeraturen zo hoog zijn?

groeten niek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan