Temprerature check en RPM klopt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylanh

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2013
Berichten
124
Hallo,

Op aanraden van een computerwinkel hou ik nu de temperaturen van mijn harddisk in de gaten. Dit gaat allemaal goed maar wat ik niet begrijp is het volgende:

Razer Game Booster en AsrockAXTU zegt dat de CPU fan 5000 RPM maakt? Dit kan nooit kloppen want in het begin hoorde ik dat geluid veel harder als die 5000 RPM maakt.

Ook wil ik weten of deze tempraturen normaal zijn.

CPU AMD FX 8120 8 core: temp volgens game booster; 39 graden volgens AsrockAXTU: 52 graden
Moederbord Asrock 970 exterme3; temop volgens game booster: 52 graden volgens AsrockAXTU: 39 graden.

Dus wat ik wil weten:
- Waarom die 5000 RPM aangeeft.
- Welke tempraturen nou kloppen.
- Of die tempraturen normaal zijn.


Ik had deze programmas aan toen ik dit topic schreef:
- Chrome
- Skype (niet ingelogd)
- Razer Game Boost
- 1 map open
- AsrockAXTU
- System details
- Task manager

CPU usage: ongeveer 10%

Hopelijk worden al mijn vrageen in dit topic (3, zie dik gedrukt) beantwoord.

- Dylan
 
Temperaturen zijn niet gevaarlijk, en er kunnen gewoon uitleesfouten gemaakt worden. Probeer eens een ander programma bijvoorbeeld coretemp: linkje
 
Core temp zegt dit:

OyKS6J4.png


23 core #0, ik wil van de hele CPU weten
 
min max is van je hele cpu
en er staat processor #0 niet core #0 dus dat houd in dat hij de volledige temp uitleest

je zit lekker koel 38C is prima voor idle in load wil je niet ver boven de 60C uit komen
 
Volgens een andere programma wat van Asrock is; cpu 43 mainboard 37. Als ik aan het gamen ben word die soms wel over de 60 graden, dus ik ga deze dingen bij conrad kopen;
hj3tPPh.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan