Temps P5K i.c.m. 8600gt Silent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ral0606

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Kan iemand mij vertellen wat de ideale temperatuur van je processor en de temperatuur in je kast moet zijn,heb al heel wat gegoogled maar kan niet echt duidelijkheid krijgen.
Heb een paar dagen geleden mijn videokaart(geforce8600gt) vervangen en er een stille in gezet(asus8600gtsilent).passief gekoeld,0 fans,vandaar geen geluid.Dit werkt perfect,aanrader,hoor nu alleen nog maar mijn pcu koeler en dit is echt bijna geluidsloos.
Alleen weet ik nu niet zeker of ik er misschien nog extra cooling of een andere pcu koeler in zou moeten zetten.
moederbord:ASUS P5K
processor:intel core 2 quad 4x2,40mhz
ramgeheugen:4 gb
videokaart:asus 8600gt silent
Dit waren mijn temperaturen met de geforce kaart:
Gpu:55
System:40 (iddle)
Cpu:32
Core 1:42 Core2:39 Core3:38 Core4:40
'' '':43 '' '':42 '' '':40 '' '':42

Dit zijn mijn temperaturen met de asus kaart:
Gpu:62
System:43 (iddle)
Cpu:37
Core 1:47 Core2:45 Core3:44 Core4:45

Gpu:66
System:45 (load)
Cpu:45
Core 1:54 Core2:51 Core3:50 Core4:51
'' '':59 '' '':57 '' '':56 '' '':58 (waardes bij echt zwaar werk)

Mij lijkt alles o.k.
Als je het bekijkt klopt 't wel,de asus kaart is 10 graden warmer dus wordt alles zo'n beetje 10 graden warmer op de temperatuur in de kast na,die blijft bijna gelijk.

In idle zijn het inderdaad wel redelijke temps, de vraag is wat de temps zijn indien stressed, dat is belanrijker.
Toch nog even een vergelijking.

Hier een P5KR met E4300 voor overgeclockt naar 3,1Ghz en HD2600XT, idle

Mobo 29 graden
CPU 29 graden
GPU 31 gradem

stressed

de temperatuur stressed zijn de temps waar load bij staat,geld voor cpu,system,en processors. en nog iets.mij is Q6600.
gr

Laatst bewerkt:
dankjewel,
dan nog even,wat is dan +/_ een normale cpu en systeem temperatuur en bij welke temperatuur zou je je wel zorgen moeten gaan maken.
en wat zijn jouw temperaturen stressed?

Laatst bewerkt:
GPU max 80 graden
CPU max 70 graden
System max 50 graden

Zou 't dan beter zijn om mijn videokaart maar weer te vervangen voor een actieve maar stille oplossing,probeer wat muziek te maken met mijn pc'tje i.s.m. reason,ableton,akai mpd 32,emu x board,korg electribe,kan geen onnodige geluiden gebruiken vandaar,maar als ik nu zie wat de maximale temps zijn zit ik daar niet zo heel ver onder en zijn jouw temps wel echt goed laag,vandaar

Ik zou gewoon houden wat je hebt en eventueel een casefan plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan