Ten einde raad.......na 3 nieuwe computers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jolanda1958

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2010
Berichten
6
Hallo,

Ik heb een probleem dat ik nog nooit eerder ergens gehoord of gelezen heb.
Nadat onze oude computer na vele jaren trouwe dienst overleden was, hebben we besloten om een nieuwe supercomputer aan te schaffen. Het beste van het beste was niet goed genoeg en helemaal samengesteld naar onze wensen door een erkend en zeer gewaardeerd computerbedrijf. Nou is mijn partner bijzonder computerdeskundig en nog wat mensen uit het officiele circuit ook maar niemand kan het nog verklaren. Bij multitasken loopt de computer na verloop van tijd vast. En dat zou gezien de capaciteiten van deharde schijf/ processoren zeker niet mogen kunnen. Gaan we kijken bij de processoren dan staan ze op bijna 100% te werken en het zijn er 4. Ok, er kan iets kapot zijn dus alles is inmiddels al 2 maal vervangen...lees 2 volledig nieuwe computers metverschillende merken hardware. Het ging nog steeds niet....Dus dan maar helemaal een andere computer. Iets minder geavanceerd wie weet. Zelfde probleem!
Als de computers bij het bedrijf staan schijnen ze perfect te werken, komen ze hier dan weigeren ze dienst.

Is er iemand die misschien enig idee heeft?
 
Kun je ook bij de processen zien welke processen 100% cpugebruik hebben?
 
Hi,
allereerst, als het bij het multitasken zou zijn dan zou WINDOWS niet eens volledig opstarten.

Maar ik zou toch eens kijken naar de randapparaten zoals modem, printer, scanners, netwerk e.d. Het komt op mij over dat windows een berg informatie te verwerken krijgt en daar alle tijd voor nodig heeft. Dus, een aardingsprobleem, een kabelonhandigheidje of een defect rakende modem of router (of ander apparaat)

Je zou zelfs mogen proberen om de voedingkabel om te draaien in het stopcontact
 
indd klinkt alsof het neit aan de pc ligt als hij het ergens anders wel doet,
doet hij het op ander stopcontacten in het huis wel, (andere stoppengroep)/.
 
alle denkbare opties zijn geprobeerd

Dus ook een andere plek in huis, wel op hetzelde netwerk.

De pc draait een aantal standaardprogrammas. Welke ook op een ander pc draait onder dezelfde configuratie. Al enige jaren...... evenals de te vervangen computer, die is alleen maar versleten.

Op de nieuwe pc, als ik de standaardprogjes afsluit en b.v. alleen Cal of Duty opstart dan duurt het nog geen half uur en dan stopt dat ook.

Is er iets met XP?..... laatste update
Kan XP 4 gb geheugen niet handelen, of een 1Gb videokaart? Ook een zwaardere voeding is geprobeerd...

Win 7 is geen optie.
 
Laatst bewerkt:
4Gb(denk ik) is voor XP best normaal en goed te behappen.

Probeer de eerdere tips even uit. Ik bedenk me ook dat je zou kunnen testen of de PC zonder randapparaten wel normaal draait. Randapparaten dan ook echt de-installeren anders heb je misschien weer doelloos zoekende drivers. Ontkoppel en disable ook het netwerk.

Na de test kun je dan het systeem weer completeren, per stap, en bekijken welk apparaat eventueel de 100% veroorzaakt.

AANVULLING: via de taskmanager kun je natuurlijk ook zien welk proces voluit draait.

2e AANVULLING: temperatuur?
 
Laatst bewerkt:
Temp is ok, de processor begint te stijgeren bij het downloaden van data. Dit doe ik

4Gb(denk ik) is voor XP best normaal en goed te behappen.

Probeer de eerdere tips even uit. Ik bedenk me ook dat je zou kunnen testen of de PC zonder randapparaten wel normaal draait. Randapparaten dan ook echt de-installeren anders heb je misschien weer doelloos zoekende drivers. Ontkoppel en disable ook het netwerk.

Na de test kun je dan het systeem weer completeren, per stap, en bekijken welk apparaat eventueel de 100% veroorzaakt.

AANVULLING: via de taskmanager kun je natuurlijk ook zien welk proces voluit draait.

2e AANVULLING: temperatuur?
 

Dit doe ik 24hr per dag, ook al jaren..... uit dezelfde bronnen. En met computers met duidelijk minder capaciteiten.
En zoals gezegd, de PC zou makkelijk call of duty moeten kunnen draaien, zonder de andere programmas maar ook dan krijgen we hetzelfde probleem
 
Laatst bewerkt:
Dit doe ik 24hr per dag, ook al jaren..... uit dezelfde bronnen. En met computers met duidelijk minder capaciteiten.
En zoals gezegd, de PC zou makkelijk call of duty moeten kunnen draaien, zonder de andere programmas maar ook dan krijgen we hetzelfde probleem

Ik kan dan niet anders concluderen dat er in de fysieke netwerkverbinding met de drivers iets niet goed zit. Ook omdat je zegt dat het bij het downloaden fout gaat. Misschien dat er iets in het PCI-gedeelte van het Mobo of de IRQ-toewijzing een fout zit. Als je onboard ethernet hebt dan kun je nog proberen dit uit te schakelen en een losse kaart te plaatsen indien voorradig.

Bij het downloaden zou een process in je taskmanager list (processen) een percentage (99 of 98)moeten laten zien, . Dan weet je ook waar het probleem zit. Misschien ook een andere router/modem/kabels proberen? Ik ken CoD niet, maar dat heeft toch ook een netwerkverbinding nodig?

Vraag aan andere HELPMIJ-lezers: kan dit een gevolg van een 32-bits software op 64-bits zijn? Of omgekeerd?
 
City Guy,

Met dank voor Uw bijdrage, we zullen "dingen" bekijken. We komen hier terug om te kijken of er meer ingevingen zullen zijn.

Call of Duty is een spel wat veel (Processor, grafisch en geheugen) van een pc vraagt.
We gebruikte het om de pc te testen, zonder de gebruikelijke software.....


M.v.g.
 
Laatst bewerkt:
heb je het vooral met call of duty?
Wlke cod is het dan, als het black ops is is het niet zo gek.
ik hoor call of duty steeds terug komen.
kijk een of je call of duty wel in de single player offline kunt spelen,
dus los van heel het netwerk, anders kan je het spel mischien niet aan ;)

Soms kan het voorkomen dat Black Ops niet volledig in geïnstalleerd, of dat er bestanden corrupt zijn geraakt. Steam heeft een optie om de bestanden op jouw computer te vergelijken met de goede spelbestanden, en waar nodig fouten te corrigeren. Volg het volgende stappenplan:

1. Open Steam, en ga naar de spellenlijst
2. Klik met de rechtermuisknop op Call of Duty: Black Ops – Multiplayer en kies Eigenschappen
3. Ga naar het tabblad Lokale bestanden
4. Kies Integriteit van de spelcache controleren
 
Laatst bewerkt:
City Guy,

Met dank voor Uw bijdrage, we zullen "dingen" bekijken. We komen hier terug om te kijken of er meer ingevingen zullen zijn.

Call of Duty is een spel wat veel (Processor, grafisch en geheugen) van een pc vraagt.
We gebruikte het om de pc te testen, zonder de gebruikelijke software.....


M.v.g.

Misschien is het dan wel aardig om de bevindingen te melden. Voor een vervolg kunnen die nuttige info bevatten
 
Persoonlijk zou ik externe invloeden verdenken, omdat het hier om verschillende stukken hardware gaat die dezelfde kuren vertoont. Zelf heb ik wel eens meegemaakt dat wanneer ik belde naast een pc met mijn mobiel dat deze uitsloeg, vanalles is mogelijk.

- UPS proberen te lenen, wellicht bij dat gewaardeerde computerbedrijf, om problemen met lichtnet uit te sluiten.
- Al eens ander modem/router geprobeerd?
- inderdaad alle randapparatuur afkoppelen, zoals hiervoor word genoemd.
- staan er apparaten naast die straling afgeven? mobiels, magnetrons, draadloze telefoons enz...

Success...

Greetz,
Temmink
 
De PC gaat een dezer dagen weg

Om bij een ander thuis getest te worden. Om zo ook eventulele defecte of niet goed werkende randapperatuur te testen.

Piriform gedownload, alles ziet er ok uit, maar daar ik nog op terug.....
Dit is i.d.d. nodig om te weten waarover we het hebben.....

Er is intussen een andere, nieuwe PC, op dezelfde werkplek geprobeerd, met mindere specificaties. Deze werkt nog geen 2 uur en gaat dan plat..........

Het begint i.d.d. meer op een andere oorzaak dan de PC`s te wijzen ondanks dat de vorige, verouderde pc op dezelfde plek geen kuren had....
 
Laatst bewerkt:
You've got a problem :(

Ondanks alles , Gelukkig Nieuwjaar!
 
Is het stopcontact waar de pc op draait wel ge-aard?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan