Ten einde raad!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aquarius

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Ik weet wel dat het probleem dat ik nu stel al verschillende malen is behandeld Ik heb dan ook practisch alle antwoorden al doorgenomen maar zonder resultaat.
Probleem: 2 PC's met elkaar verbonden via een D-Link
router. PC 1 Win 98SE(Henrisli) PC2(Lion) XP Home.
Internetverbinding op beide in orde. Maar thuisnetwerk
niet. Werkgroep nochtans identiek Xp geinstalleerd via de wizard;Op PC1 zie ik bij netwerken wél "Henrisli "maar niet" Lion "Via Zoeken -computers vindt ie wél Lion en kan ik zelfs naar de gedeelde mappen.Bij PC 2 zie ik Lion maar niet Henrisli en kan die ook niet terugvinden via zoeken-computers.
Wat doe ik in hemelsnaam dan toch verkeerd???
Iemand enig idee?

Aquarius

Dat 98 de XP pc niet ziet, ligt meer aan windows 98 zelf, maar XP zou zonder veel problemen de 98 pc altijd moeten zien.

Kan je zo specifiek mogelijk de stappen noemen die je al hebt ondernomen?

Het is maar een hint, maar probeer eens op pc 1 als lion in te loggen en maak een nieuwe gebruiker aan op pc2
met als inlognaam henrisli.
Probeer het dan nog eens.
(off-topic: je voorgaande posts betreffende dit probleem heb ik niet gelezen, mocht bovenstaande al uitgeprobeerd te zijn)

Heb alles nog eens nagekeken en dan valt er mij toch het volgende op. Mijn werkgroep is op beide "Werkpaard", maar wanneer ik via zoeken op PC 1
Lion vind zie ik bij eigenschappen Locatie - Werkpaard en bij Henrisli locatie netwerkomgeving.
Verder vind ik bij Lion eigensch. Werkgroep -"Werkpaard" Type Microsoft Windows NT en voor Henrisli "Werkpaard" type Bestands en afdrukservices voor Microsoft Networking
Is dit wel normaal en zo niet wat doe ik eraan?
Aquarius

Hoi,

Kun je pingen?

Post anders even je IP configuraties van beide PC's.
Dit doe je als volgt:
Ga naar START/UITVOEREN/type "cmd" gevolgd door enter.Type achter de prompt "IPCONFIG/ALL"

Grtzzz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan