Ten einde raad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duiveltje88

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2006
Hallo iedereen,

ik hoop dat ik mn vraag in het juiste forum heb geplaatst. Ik heb namelijk veel problemen met mijn computer en ik weet niet wat ik ermee aan moet. ik heb hier al maandenlang last van.

1. Het lastigste probleem is dat ik geen software meer kan verwijderen:confused:
Als ik naar conifuratiescherm/software ga dan komt die lijst niet in beeld. Er is zoveel geinstalleerd in de afgelopen maanden en er moet zeker t een en ander af. mn geheugen is bijna vol en hij is traag aan het worden.. Je kan het ook doen via uitvoeren/Regedit.exe maar daar snap ik helemaal geen snars van:o

2. Ik denk dat ik een virus in mijn computer heb omdat hij heel erg traag is. Soms gaat mn muis de andere kant op of reageert ie niet en met opstarten is hij ook zeer traag.. Ook als ik in msn een melding krijg dat ik nieuwe mails heb en ik klik op die link om naar mijn hotmail inbox te gaan krijg ik een knop waar ik op moet drukken met de tekst ''click here'' en dan staat er iets in het engels van als je niet meteen doorverbonden wordt naar deze pagina klik dan op onderstaande knop..:confused: Alleen als ik een anti-virus erop zet dan kan ik wel scannen maar ze alsnog niet verwijderen.. weet iemand een gratis virus-remover ofzo voor mij??:rolleyes:

3. Om de haverklap valt mijn internet verbinding uit. Dat is vrij irritant. Mijn computer zit aangesloten via een router en ik krijg steeds onderin een ballonnetje met daarin de tekst ;; een van de netwerkkabels is niet aangesloten'' en 5 seconden laten valt mijn verbinding weg:confused: 1 minuut later gaat het automatisch weer aan en die kabel zit er dan ook nog gewoon in ofzo.. weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen please??

Dit waren wel de belangrijkste dingen. ik heb alles maar even in 1 forum gezet omdat ik nog niet precies weet wat waar hoort te staan. ik hoop dat jullie antwoord weten op alles.

alvast bedankt!!:thumb:

Groetjes S.

Boeing_737 zei:
Lees bijgaand overzicht op deze website eens goed door.

heb ik gedaan. maar daar staat alleen t nodige anti-spyware enzo op. ik heb al zoveel van die soort programma's gehad. en zelf ik heb ik nu ook zone alarm. msn is zonder sponsor geinstalleerd. ik heb spysweeper al gehad, spobyt search en destroy, spybot, ad-aware noem het maar op.. maar ik heb meer problemen dan alleen spyware en/of misschien een virus:o

Toch wel bedankt voor je reactie:)

In dit soort problemen gaat vaak heel veel tijd zitten om er achter te komen waar het probleem zit. Vaak is het beter en vaak ook sneller op te lossen door je systeem helemaal leeg te halen en opnieuw te installeren.

Trustno1 zei:
In dit soort problemen gaat vaak heel veel tijd zitten om er achter te komen waar het probleem zit. Vaak is het beter en vaak ook sneller op te lossen door je systeem helemaal leeg te halen en opnieuw te installeren.

Ja daar zat ik indd ook al aan te denken. Ik heb van een vriend van mij een cd-rom gekregen met XP en een code ofzo.. maar het punt is dat mijn moeder ook een account op mijn computer heeft.. en dan gaan al haar gegevens verloren en mn moeder wil dat dus niet hebben:(

Heeft de account van je moeder deze problemen niet dan?? Het kan best zijn dat ze niet wil dat je de machine leeg haalt, maar met een machine met alleen maar problemen valt ook niet echt te werken. :cool:

Trustno1 zei:
Heeft de account van je moeder deze problemen niet dan?? Het kan best zijn dat ze niet wil dat je de machine leeg haalt, maar met een machine met alleen maar problemen valt ook niet echt te werken. :cool:

volgens mn moeder valt op haar account nooit de verbinding uit.. en of zij wel die software kan verwijderen weet ik niet. volgens mij niet, maja mijn moeder is zo'n muziekfreak weetje dus die heeft talloze nummers enzo op de computer staan die je bijna nergens kan vinden en blablabla.. t is wel mijn computer maar als ik hem leeghaal gaat ze echt flippen denk ik:eek: :D
Ik hoop dat ze snel een eigen computer heeft dan haal ik hem wel leeg. maar voorlopig zit ik dus wel met een aantal problemen die ik eigenlijk wel wil verhelpen

Duiveltje88 zei:
ik heb al zoveel van die soort programma's gehad.
Die programma's moeten geinstalleerd zijn en blijven.

Welke Windows zit er op je PC?

Boeing_737 zei:
Die programma's moeten geinstalleerd zijn en blijven.

Welke Windows zit er op je PC?

Windows XP

volgens mij home edition maar weet nie zeker.

Je kunt avast! Antivirus Home Free downloaden.
Na de installatie updates ophalen en daarna een volledige scan laten doen.
Gevonden virussen laten verwijderen.
Als je een ADSL of Kabelverbinding hebt, ontvang je de updates later automatisch.
Stel dat wel zo in.

Als Spybot Search&Destroy en Ad-Aware SE niet meer op je PC staan, installeer ze weer.
Laat ze alletwee een volledige scan doen.
Edit: als ze "ad/spyware" melden, laat ze het opruimen.

Het staat niet vast dat je problemen hiermee opgelost zijn, maar een aantal van de dingen die je beschrijft
zouden wel door virussen en/of spyware kunnen komen.
Het is trouwens altijd noodzakelijk om regelmatig die scans uit te voeren.

Meld hier de resultaten van de scans en geef op wat voor Internetverbinding je hebt.
Vraag ook aan je moeder of jouw account op de PC beperkte rechten heeft (geen Administrator).
Welke versie van Zone Alarm heb je? Kijk de instellingen na, staan ze niet te streng?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan