• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tennisschema Excel

chenny

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2005
Besturingssysteem
Microsoft Windows 11 Home
Office versie
2019
Goedenavond, ik wil voor ons clubje een schema maken voor onze tennis wedstrijden.
Wij willen met 8 personen, op 2 banen spelen, zodat iedereen elke week met steeds een ander speelt en ook zoveel mogelijk wisselt met de tegenstanders. Is dit mogelijk in Excel?

Natuurlijk, in Excel is (bijna) alles mogelijk.
Wat had je zelf al in gedachten over hoe het eruit zou moeten zien?
Met andere woorden, heb je al een poging gedaan?
Ja? Laat dat dan maar eens zien.
Nee? Dan is dit misschien al een idee.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Hoi Peter, ja ik heb met ChatGPT geprobeerd, maar dat is drama.
Staat een matrix met allemaal nullen en niet een overzicht van welke week wie tegen wie speelt

Bijlagen

je vult je namen in in de tabel van kolom A, je mag lege cellen of namen dubbel gebruiken, die worden straks gewist. Bij een oneven aantal wordt een "BYE" toegevoegd.
Druk op de knop (en laat macros toe)
Ik ging er van uit dat het geen dubbelspel was !

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is wel een dubbelspel, we hebben 1 x per week 2 banen voor 1 uurtje tennis met 8 spelers. Dus een schema van 8 weken ofzo is voldoende en dan weer herhalen.
De bedoeling van het schema is dat we zo eerlijk mogelijk wisselen met partners en tegenstanders.
Er hoeven geen uitslagen genoteerd te worden, het is puur voor plezier.

Terug
Bovenaan Onderaan