Terminal Server 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

bsavelkouls

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2009
beste community,

ik ben op zoek naar iemand die ervaring heeft met terminal server 2008 applicatie virtualisatie (app-v) en die bereid is hier wat over te vertellen.
het gaat mij vooral over de implementatie van de server 2008,
de stabilitieit van server 2008
en daarnaast heb ik een hoop vragen over de applicatie virtualisatie.

Met vriendelijke groet,
Brian Savelkouls

Heb je het over hyper-V?

nee hyper V is een bedoeld voor server virtualisatie, ik heb het over applicatie virtualisatie
(terminal server) er is niet veel over te vinden op internet, anders zou ik er even een linkje bij plaatsen.

app-v is binnen server 2008 een service van de Terminal server Role.
met app-v is het mogelijk om per applicatie een remote desktop connectie te maken
zo lijkt de software dus lokaal te draaien, maar draait hij uiteindelijk op de Terminal Server misschien wel aan de andere kant van de wereld.

zolang de verbinding goed is hoeft de gebruiker hier nieteens iets van te merken.

Heb je het al geprobeert met een VPN verbinding?

ik zal de situatie even schetsen:

wij hebben drie vestigingen in noord brabant
180 medewerkers
100 werkplekken
tussen de vestigingen bestaat op dit moment een ~20mbit VPN glasvezel verbinding

op de hoofdvestiging hebben we ons server park en op iedere vestiging hebben we een server voor windows profielen en home directories etc.
alle data staat opgeslagen op een storage server in het serverpark. en de gebruikers laden dus alles daar vandaan.

wij willen binnen onze windows xp omgeving programma's zoals office, boekhoud programma, diverse kleinere office programma's centraal gaan draaien.
door middel van terminal services.

bij het gebruik van de standaard terminal server 2003 krijgen gebruikers 2 bureaubladen en dat vinden ze niet prettig werken. daarnaast willen we dat een aantal applicaties lokaal draaien. (acrobat reader, photoshop, webbrowser etc.)
de ideale oplossing is dus applicatie streaming (applicatie draait op deen terminal server, maar de gebruiker ziet alleen de applicatie en dus niet het bureaublad)

mijn vraag is dus of iemand dit al gebruikt of dat iemand op dit moment van plan is dit te gaan gebruiken.

niemand?
dat valt me tegen...

volgende keer maar gelijk een offerte aanvragen dan stromen de reacties binnen :D

Gezien dat Windows 2008 nog niet echt van de grond komt zijn er hier nog niet veel ervaringen mee, en al helemaal niet op dit forum denk ik. Ik heb altijd zo iets van probeer het en ervaar het zelf. Maak bijvoorbeeld eerst een pilot omgeving.

Ik kan je wel zeggen dat Windows 2008 net als 2003 stabiel is. Het zijn vaak de applicatie's die zorgen voor onstabiele servers. Je zult ook moeten kijken of de applicaties wel geschikt zijn voor Windows 2008. Ik kom zelf nog aardig wat applicaties tegen die niet op Windows 2008 kunnen draaien.

ik mag aannemen dat office wel geschikt is voor server 2008,
en van ons boekhoud pakket weet ik dat het zo is.

een pilot zou mooi zijn, alleen hebben we daar licenties voor nodig.
het lijkt mij dat ik die dan ook moet aanschaffen of is er een andere optie?

Office 2007 werkt zonder problemen op Windows 2008.

Voor de pilot zou je eventueel evaluatie licensies kunnen gebruiken, dit kan tot 240 dagen.

Office 2007 werkt zonder problemen op Windows 2008.

Voor de pilot zou je eventueel evaluatie licensies kunnen gebruiken, dit kan tot 240 dagen.

heb je misschien een adres of website waar ik deze kan aanvragen?
ik ben zojuist bij mijn eigen software leverancier geweest en zij bieden deze optie zelf niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan