Terminal server client os

Status
Niet open voor verdere reacties.

donjesse

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2011
Goededag aan iedereen,

Wij zijn van plan om in ons bedrijf met thinclients te gaan werken.
nu hebben wij al een terminal client die we al gebruiken met onze windows/mac desktops, waar wij dus remote desktop op in loggen.

maar nu komt het.

om kosten te onderdrukken van de windows licenties en dure desktops willen wij dus thinclients gaan gebruiken.
op die thinclients moet een operating software opkomen die eigenlijk alleen op de terminal server kan inloggen en verder helemaal niks.

het mag geen schil zijn over een windows os of ander progamatuur.

Is hier progamatuur voor beschikbaar?
ik had al wat dingen gevonden maar niet echt die mij toepasselijk leken.

De os moet dus eigenlijjk alleen een remote desktop progamma bevatten en verder niks.

Ik hoop dat jullie hier ons mee kan helpen

Met vriendelijke groeten,

Jesse

Ik heb van zon os nog nooit gehoort maar als je gratis wil kun je het gratis OS Ubuntu gebruiken, daar kun je ook op Word (openoffice om om precies te zijn maar de openoffice bestanden kun je naar bv. naar .Docx omzetten):thumb:

Welke software draait er op de Terminal server.
Op die server heb je licenties nodig, dat kan per gebruiker of per apparaat zijn.
De thin client kan van bijvoorbeeld het merk HP zijn met vooraf geïnstalleerde besturingssysteem, dan zijn er geen extra kosten.
Zelf hebben wij ze van HP met windows cee erop.
Bedenk wel dat als je breedbeeld wilt hebben je het geheugen zo groot mogelijk moet hebben.
Minder dan 1 GB werkt niet prettig.

op onze terminal server draait windows server 2003

als het er bij wordt geleverd is mooi.
wij willen de alleen geen extra kosten aan.

en wij willen eigenlijk alleen de mogelijkheid hebben om remote desktop te gebruiken.
dus geen poespas er om heen gewoon gelijk het scherm om in te loggen op de terminal server. zodat het voor de gebruiker super eenvoudig is

hoef je dan alleen maar je gebruikers naam en wachtwoord in te vullen?

wij werken niet met sbs we hebben gewoon meerdere domeincontrollers en file servers etc

ja bij ons alleen naam en ww.
Maar je maakt wel gebruik van Terminal server ?

ja dat zei ik in mijn eerste bericht.
iedereen gaat daar op in loggen. zodat we niet meer met de windows xp en windows 7 desktops zitten te klungelen

Dan heb je aan de thin cliënt in mijn link een prachtig ding wat zeer eenvoudig is.

Ik heb het apperaat op onze afdeling staan met windows ce.

hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen dat hij gelijk om inlog gegevens vraagt en dan ook gelijk na het invoeren op de server ingelogd.

dus geen andere tussenstapjes gelijk inlog scherm bij opstart

moet ik morgen even kijken en opschrijven zo uit mijn hoofd???

Hallo ik heb nog niks vernomen.
heeft u het nog opgezocht voor mij?

met vriendelijke groet,

Jesse

hoi Jesse,

Helemaal vergeten.
Staat nu in mijn telefoon dat ik dit morgen na moet kijken.

Is dit mogelijk om dit overdag voor 1 uur smiddags nog op helpmij.nl te krijgen.

hier zal je me heel blij mee kunnen maken!

dan kan ik namelijk een project goed van start gaan voor het weekend

met vriendelijke groet,

Jesse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan