Terminal server printerdriver voor HP psc 1100

Status
Niet open voor verdere reacties.

dnties

Tera Honourable Senior Member †
Lid geworden
7 sep 2006
Hallo allemaal,

Ik beheer o.a. een W2003 Terminal Server. Hierop wordt vanaf verschillende lokaties ingelogd, en soms ook vanuit thuis.

Nu heb ik een hoop printer-ondersteuningsproblemen al opgelost, maar ik blijf met de volgende zitten:

Type gebeurtenis: Fout
Bron van gebeurtenis: TermServDevices
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-id 1111
Datum: 2-11-2007
Tijd: 15:28:56
Gebruiker: n.v.t.
Computer: W2K3SERVER
Beschrijving:
Het stuurprogramma hp psc 1100 series voor de printer hp psc 1100 series is onbekend. Neem contact met de systeembeheerder op om het stuurprogramma te installeren voordat u zich opnieuw aanmeldt.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Gegevens:
0000: 00 00 00 00 12 0d 00 00 ........

Ik heb al avonden besteed aan het oplossen van dit driver probleem (meerdere drivers vanuit HP geïnstalleerd (Basic en Full versies)), maar ik blijf deze melding krijgen. De drivers lijken gewoon niet geschikt voor Terminal Server.

Ook is het (vlgs. informatie op Internet) geen PCL danwel Postscript printer (meer een soort Deskjet aansturing), dus een eenvoudige alternatieve driver lijkt ook niet mogelijk.

Aan de server zelf hangt geen HP psc 1100, het gaat dus uitsluitend om ondersteuning van printers van de eindgebruikers.

Heeft iemand een (driver-)oplossing hiervoor die inzetbaar is op een Terminal Server?

Alvast bedankt voor alle tips.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Beste Tijs.

Zover mij kennis gaat van TS gaat dit ook niet lukken. Omdat het een GDI printer is en die spupport is er niet onder TS.

Denk helaas.

@Wargames,

Ik laat de thread nog een dag of 2 openstaan, en dan geef ik het ook maar op ! :rolleyes:

Bedankt voor de informatie.

Tijs.

Ik ben met je aan het meezoeken. Heb een soortgelijk probleem maar dan een psc 2110 voor citrix.

Wellicht dat ik op mijn zoektocht wat voor je kan vinden.

Ik sluit de thread. Vlgs. tabellen van HP zelf is de ondersteuning van de psc1100 niet geregeld in W2003/Citrix, dus ik ga er van uit dat het niet te fixen is.

@Mario: In datzelfde genoemde document wordt gesteld dat mogelijk de Deskjet 5550 een oplossing voor jouw probleem biedt, als alternatieve driver. Die zul je dan wel moeten 'mappen', lijkt me, d.m.v. printer redirection wizard, als die tenminste ook op Citrix bruikbaar is. Indien voor Citrix een andere tool beschikbaar is, dan die gebruiken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

Bedankt voor de linkjes. Ik had er nog geen tijd aan kunnen spenderen.

Ik zal ermee aan de slag gaan :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan