Terminal Services Gateway stopt na reboot

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaVaRiOuS

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Als de server wordt ge-reboot en er wordt voor de 1e keer remote inlogd op de server, dan opent de SBS Console zich automatisch.
Hierin staat direct de kritisch error/melding dat de services: Terminal Gateway services is gestopt.

De tijd wanneer deze services stopt, is exact de tijd op het moment dat er de 1e keer ingelogd wordt op de server na een reboot.

Als deze vervolgens weer handmatig wordt gestart dan blijft die ook gewoon draaien, totdat de server weer een keer ge-reboot moet worden, na de 1e keer inloggen klapt die weer uit en dien de services weer handmatig ingeschakeld te worden.

Via de server management heb ik bij de server roles al de terminal service gateway even disabled > reboot > enabled > reboot, maar dat heeft niets geholpen.

Het is geen ernstig probleem, maar wel erg vervelend.
Als die eenmaal handmatig is ingeschakeld, dan blijft die het ook gewoon doen.

Ik heb geen direct antwoord op je vraag, maar voor een beter beeld:
1. Je beschrijft dat er gewoon ingelogd kan worden. Waarom zou die Terminal Gateway service dan moeten draaien?
2. (Sluit aan op 1.): Waarvoor gebruiken jullie die Terminal Gateway service?

Tijs.

Ik heb geen direct antwoord op je vraag, maar voor een beter beeld:
1. Je beschrijft dat er gewoon ingelogd kan worden. Waarom zou die Terminal Gateway service dan moeten draaien?
2. (Sluit aan op 1.): Waarvoor gebruiken jullie die Terminal Gateway service?

Tijs.

De TS Gateway Services wordt gebruikt om remote in te kunnen loggen op werkstations binnen het netwerk.
> Dit gebeurd door: remote website van server openen via de SSL verbinding.
> Op de remote website kan de gebruiker inloggen
> gebruiker kan lijst met computers openen en ziet de werkplek computers waarmee die gebruiker verbinding mag maken
> Gebruiker selecteert computer
> Gebruiker kan verbinding maken

Laatst bewerkt:
Ik vermoedde als zoiets, maar wilde het toch even nagevraagd hebben. In mijn werkkring hebben we nooit een constructie gemaakt waarbij vanuit een website van SBS of andere Window server wordt doorgelogd naar werkstations, maar dat mensen op de Zyxel router ('website') inlogden met SSL (hardware-token), en daar konden kiezen om door te loggen naar de Terminal Server(s)...

Hele andere constructie dan bij jullie.

Ik heb geen tips voor je; bedankt voor de toelichting. Hopelijk heeft nu iemand een idee wat er mis gaat.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Toch nog iets: (Heb geen W2008 computer bij de hand): Wat je zou kunnen doen is in het tabblad Error-recovery van de service aangeven dat minstens 1x wordt geprobeerd om de service na een crash opnieuw te starten. Dit lost natuurlijk niet de crash op, maar wel het handmatig daarna moeten starten van de service.

Tijs.

Staan er in de eventviewer geen meldingen hierover?

Toch nog iets: (Heb geen W2008 computer bij de hand): Wat je zou kunnen doen is in het tabblad Error-recovery van de service aangeven dat minstens 1x wordt geprobeerd om de service na een crash opnieuw te starten. Dit lost natuurlijk niet de crash op, maar wel het handmatig daarna moeten starten van de service.

Tijs.

Hij staat nu zo...
Dus lijkt me meer dan voldoende, maar na de 'crash' restart ie de service dus niet.
TS_Gateway.png

Dan zou ik zéker in de Eventviewer (=Logboeken) gaan kijken wat er aan de hand is. Betekent namelijk dat het stoppen van de service niet als abnormaal wordt beschouwd! (=Wordt niet als 'crash' van de service beschouwd door het besturingssysteem)...

One thing also to take into account is not all services will work with the reset logic - or in other words just setting the recovery options on any service does not guarantee that it will restart. In order for the service to restart, it must exit abnormally. This generally means the service must exist with a non-zero exit code

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan