Terminator Problemen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

nitroray

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2008
Hallo, fijn dat u dit leest :)

Ik zit met een best groot probleem :(
Het is namelijk zo dat ik een "nieuwe" computer heb, maar hij heeft kuren :rolleyes: ..
Meestal kan ik deze best snel oplossen, of een nieuwe installatie op de PC, wat ik nu dus ook gedaan heb. Maar dit probleem is denk ik een hardware probleempje.. Het begint zo:
"De PC neemt zijn tijd om even op te starten, hij is binnen 6 minuten al klaar :D haha! nu lijkt hij erg goed te werken... totdat ik een raar geluid hoor.. *ratel ratel ratel klik* *ratel piep*
dat soms een kleine 6 seconden, tot wel 45 seconden lang .. Het beeld wordt langzaam en de muis hapert.. !!BSOD!! Oh nee.. Dat gebeurt mij weer.. Ah fijn, gaat wel over.. Nou. Niet dus :( Hij blijft dit doen. Ik heb nu de hardware getest met een programma op een floppy.. die testte eers met MemTest86+ of het RAM kapot was.. ongeveer 40 minuten getest.. maar er was niets mis.. Toen een programma op een floppy dat de HD test.. hier de uitslag:

Drive Info
---------------------------------------------------------------------

Model : Maxtor 6Y160M0
Capacity : 163.93 GB
Cache size : 7936 KB
ATA Compliance : ATA-7

Ultra DMA
Highest mode : 6
Active mode : 5

Settings
Write cache : Disabled
Read look-ahead : Enabled
S.M.A.R.T. operations : Enabled
S.M.A.R.T. status : Good
Security feature : Supported
Password : Not Set
Security mode : Frozen

Windows heeft hem gescant, no problemo.. Ohja, de BSOD code was:

KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

Stop : 0x00000077

Ik heb hiervoor gegoogled, maar onze trouwe vriend zegt dat ik het ram en de HD moet testen.. *Zucht*

Ik ben redelijk radeloos.. Windows start niet fijn. Kan niet booten van USB, dus floppys gebruikt.. Hoop op pittige hulp :D
Een vriend vertelde mij dat het niet de HD hoeft te zijn die stuk is. Als antivirus draai ik AVG. en.. even zoeken... Dit is mijn PC:
160-8dxi8a_l.jpg

De Terminator 2. Vandaar de titel.

Het is een P4 met 2.80 Ghz + 1024 MB Ram.

Load order: Load Order

ProceXP: ProceXP

Dank bij voorbaat,

Ray

PS: Als ik meer info moet geven, graag! Vertel me wel hoe a.u.b.

Laatst bewerkt:
Start eens je computer met een live CD op. Dat kan zijn Ubuntu of Knoppix. Het uitslaag van je harde schijf test laat mij vermoeden, dat je een hardware probleem met de harde schijf hebt. Anders kan het zijn dat iets in de weg van een fan hangt?

Indien je nog een ander harde schijf hebt: installeer windows op een ander schijf en kijk of het probleem dan nog bestaat.

Indien je vanuit windows de harde schijf laat scannen, heb je dan alle optie (oppervlaktecontrole) ook aangevinkt?

:thumb:

Start eens je computer met een live CD op. Dat kan zijn Ubuntu of Knoppix. Het uitslaag van je harde schijf test laat mij vermoeden, dat je een hardware probleem met de harde schijf hebt. Anders kan het zijn dat iets in de weg van een fan hangt?

Indien je nog een ander harde schijf hebt: installeer windows op een ander schijf en kijk of het probleem dan nog bestaat.

Indien je vanuit windows de harde schijf laat scannen, heb je dan alle optie (oppervlaktecontrole) ook aangevinkt?

:thumb:

De fans heb ik gecontroleerd, ziet er goed uit :) Ik zal even via Ubuntu of Fedora booten, tests runnen en hier weer posten, groetjes, Ray

PS; Dit is een Barebone, om de hard-disk te vervangen heb ik een s-ata disk nodig, heb alleen ata disks liggen om te testen :( Ook moet ik alles losmaken voordat ik de harddisk ook maar kan aanraken :@

Groetjes, Ray

Laatst bewerkt:
Maar je kan toch gewoon vanaf cd booten en een live cd draaien? Daar hoef je niets los te koppelen.:thumb:

Maar je kan toch gewoon vanaf cd booten en een live cd draaien? Daar hoef je niets los te koppelen.:thumb:

Okay, heb Fedora gebrand, paar test programma's gedownload via Software Add.

RAM = Ok

HD = Ok

MB = Ok

Hij heeft alles getest, no problems..

Maar.. 10 minuten later, zwart scherm. einde missie.

:(

Hard-disk dood..

R.I.P voor mijn Harddisk. :(

Weer dat geklik.. gesis.. en nu herkent de bios de HD niet meer. :mad:

Daar gaan weer 160 Gb naar de harddisk hemel..

Hopelijk sluiten jullie deze nog niet, weet niet of dit het enige probleem was..

-extra-

Vanaf nu geloof ik S.M.A.R.T. statussen dus NIET meer! :mad:

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik neem aan dat je deze: http://support.microsoft.com/kb/228753 mogelijkheden al geprobeerd hebt ?

De oorzaak hoeft echt geen HDD te zijn als de SMART-melding goed is.

Greetz,

Harry.

Dank U voor de hulp.Mijn bericht kwam denk ik tegelijk met het uwe, Mijn HD is overleden. Kjk maar naar mijn reply :)

Alsnog bedankt voor de reply!

Iemand een goede site met sata disks?

PS: Wat voor een maat heb ik :o ( 3,5 ? )

Laatst bewerkt:
Hij start ondertussen weer op.. `hmm
Ik geloof nog steeds dat het de HD is. Ik zal deze moeten vervangen.. Nog iemand met een programma dat mijn HardDisk flink kan testen ?

Hoi !

Je test de HDD het beste met een tooltje van de fabrikant van de HDD, bijv. Maxblast voor Maxtor en Seagate.

Maar ieder merk heeft iets dergelijks !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Je test de HDD het beste met een tooltje van de fabrikant van de HDD, bijv. Maxblast voor Maxtor en Seagate.

Maar ieder merk heeft iets dergelijks !

Greetz,

Harry.

Hij is nu een test aan het ondergaan van Seagate.

Ben benieuwd..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan