Terratec 5.1 geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

SMADdie86

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2006
Ik heb een terratec aureon 5.1 PCI geluidskaart. Deze heb ik mijn p3 pc met een pinacle video capture kaart. Iki draai windows 2000 prof
Op zich alles werkt prima kan perfect tv kijken etc en het geluid is prima.
Alleen als ik dingen wil opnemen met de microfoon over de line in of van de capture kaart krijgt de pc geen geluid door.

Ik heb ook cooledit en heb het nodige uitgeprobeerd maar alles wat ik via de line in, aux, microfoon en cd wil opnemen krijgt de opname apparatuur niks door.
Nu vraag ik mij af is hier een fout van win 2000 aan de hand of is er iets met de driver oid?

Wie kent het probleem of wie weet een oplossing?

Ik heb de capture kaart ook uit de PC gehaald om te kijken of het hier aan lag maar het probleem blijft aan houden :(

Wie o wie kan mij helpen>
Bij voorbaad dank

Moet je niet bij de geluidsinstellingen(rechtermuisknop op het icoontje klikken voor luidsprekertje) voor opnemen slecteren van welke bron je wilt opnemen?

Daar heb ik zelf ook al es mee zitten te prutsen totdat ik het voorelkaar kreeg

Klopt klopt alleen ik krijg geen geluid door.
Bijvoorbeeld in cooledit kreeg ik eerst op de VU meters een soort brom door als ik opnam. Ik heb met het "mengpaneel" van windows zitten te spelen evenals het mengpaneel wat bij de geluidskaart software hoort maar tervergeefs.
Ik heb bij cooledit het een en ander geprobeerd met de prioriteit van de geluidskaart en de wave mapper en nu geeft cooledit een foutmelding dat ik de bronnen niet kan gebruiken als deze in gebruik zijn.
Ik vind dit best vaag, vandaag maar even een andere geluidskaart er in kijken of hij het dan wel goed doet.

Groet Stefan

Nou probleem is nog niet opgelost, ik heb nu maar een andere geluidskaart in mijn PC, een simpel dingetje zodat ik trenminste kan opnemen etc wel gezeur met de midi syntheziser maarja oud kaartje oude driver maar het werkt.

Als iemand nog een oplossing weet of uberhaubt mij kan uitleggen wat er mis is met die 5.1 kaart hoor ik het graag

kick, ja sorry maar ik wil die kaart graag gebruiken in mijn computer en dat alles werkt.

Ben nu bezig met een belangerijke DVD te maken en om ac3 bestanden telkens naar mijn xbox te kopieren en dat deze ze dan afspeelt is een grote omweg.

Dus wie kan mij uitleggen wat er nou mis is gegaan?

De drivers had ik gedowload van de teratec website, deze had ik geinstalleerd evenals het hulp programma wat er bij inzat.
Ik had geen IRQ conflicten oid.
Signaal in bronnen geselecteerd in windows mixer.
Bij het opnemen een rare brom die zou duiden op een losse kabel (geen 50Hz brom!)

Ik snap er niks van want normaal zou je een fout medling krijgen als de geluidskaart dusdanig kapot zou zijn.

Ik hoor het graag!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan