terug komende fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamdorf1990

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
De computer van mijn tante geeft steeds weer dezelfde fout die terug komt. Het lijkt wel alsof hij terug in de tijd gaat uit zich zelf. De tijd reset zichzelf steeds naar 1-1-2010. De netwerkverbindingen worden ook steeds verwijderd. Ik kan het probleem heel makkelijk oplossen door bijvoorbeeld systeem herstel te doen. En als je de computer dan opnieuw opstart staat het ook nog wel goed. Maar als je een tijdje de stroom er helemaal af hebt gehad (knop van stekkerblok uitzet) is het probleem weer terug. Vroeger heeft het uitzetten van het stekkerblok nooit problemen opgeleverd. Ik weet niet echt of dit nu een windows fout of een hardware fout is. De virusscanner vind geen virussen ofzo. (gebruik nieuwste versie van avg free) Zal graag wat suggesties . Ik heb de pc nu niet hier dus kan niet precies de hele hardware lijst geven. Weet wel dat het een asus moederbord is. En dat de pc al redelijk oud is. En het draait met windows xp professional 32 bit.

Even een nieuwe bios-batterij op het moederbord plaatsen

Wat mrmusic al zei, de tijd wordt geregeld door de BIOS batterij. Deze is hoogstwaarschijnlijk op.

Oke bedankt voor het advies. Heb de batterij vanmorgen vervangen hoop dat het probleem nu wegblijft :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan