''terug naar boven''

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick341

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2002
hoe zet ik er zon script in dat op een pagina ik boveaan alle hyperlinks zet en dat als je daarop klikt op zon link dat ie anar een bepaalde locatie op die pagina gaat:rolleyes:

ook wil i kdus dat er steeds bij staat ''terug naar boven'' moet im dan steeds verwijzen naar die pagina dat ie hem auto refresht?... of is daar ook een script voor?....:rolleyes:

MVG Nick:)

Je zet deze script in een html pagina...

<a href="#" target="_top">TOP</a>

en "TOP" ken je dan veranderen in naar boven ofzo.

Suc6,
Timothy

Als ik je verhaal goed heb ontcijferd, is je vraag hoe je zgn. "named anchors" moet maken: links naar een bepaald gedeelte van dezelfde pagina (bijv. onderaan een pagina een link "terug naar boven"). Dat kan gewoon in html. Dit wordt hier uitgelegd, onder "ad 2".

oke het is gelukt..

kijk op www.nickvforum.nl en dan bij algemeen:thumb:

Thnx:thumb:

alleen als ik nu op terug naar boven druk opent ie de pagina opnieuw maar dan buiten de frame...:confused: hoe pas ik dat aan?...:)

Maar als ik op "Terug naar boven" klik, opent de pagina plotseling buiten het frame...

Geplaatst door buffy
Maar als ik op "Terug naar boven" klik, opent de pagina plotseling buiten het frame...
Inderdaad ..

@Nick341: Je moet ff target aangeven, dat ie in datzelfde frame moet openen .. :)

Geplaatst door aaajeetee
@Nick341: Je moet ff target aangeven, dat ie in datzelfde frame moet openen .. :)

Dat was
PHP:
target="_self"
toch?

Geplaatst door buffy

Dat was
PHP:
target="_self"
toch?
nee want zijn frame waarin het venster moet worden geopend heet "home"
PHP:
<frame name="hoofd" src="home.htm">

Daarom moet de code dus dit worden:
PHP:
target="home"

If i'm not mistaking :)

ja amar de target is _top:confused: en als ik die dus verander gaat ie toch niet meer naar boven?....:rolleyes:

Geplaatst door Nick341
ja amar de target is _top:confused: en als ik die dus verander gaat ie toch niet meer naar boven?....:rolleyes:

Dat "top" heeft niets te maken met het "naar boven" gaan...
PHP:
target="_top"
zorgt ervoor dat de link in het gehele scherm laadt. Je linkerframe is dan dus niet te zien (en dus het menu niet, hetgeen nogal onhandig is natuurlijk.)

Andere mogelijkheden:
PHP:
target="_blank"
-> link laadt in nieuw browserscherm.
PHP:
target="_self"
-> link laadt in hetzelfde broserscherm.
PHP:
target="_parent"
-> link laadt in de bron van het document.

Ik meende dus dat je
PHP:
target="_self"
moet gebruiken, maar misschien vergis ik me en heeft Aaajeetee gelijk. Probeer het eens uit, zou ik zeggen.

Je hebt nog een #top nodig om naar boven te gaan in je pagina.

Dus helemaal bovenin je pagina zet je een div (met als id="#top".) Onderaan de pagina verwijs je naar die div:

a href="jouwpagina.htm#top"

Een target gebruik je alleen bij linken naar een ander frame.
Je zou voor de volledigheid wel een _self kunnen gebruiken, maar dit is de standaard browser instelling.

t.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan