Terug naar een kopie tab van een bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

1965Peter

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2016
Ik heb een basisbestand waar een macro een kopie maakt van een tabblad. Dit tabblad (tabblad naam "historie") wordt bewerkt (en niet opgeslagen als..) en daarna worden er bewerkte gegevens teruggezet in het basisbestand.
vervolgens moet ik terugkeren naar de kopie (tab "gegevens").
in de VBA code wordt de kopie als " windows("map1").activate" opgeslagen.
Probleem is dat als er niet is afgesloten in excel de mappen zich steeds verhogen 'Map2", map3", en worden daarom niet meer herkend, en krijg dan een foutmelding.

Kan ik ook terugkeren naar het tabblad "Historie" van de kopie zonder de "windows("map..") .activate regel?

Windows("Map1").Activate
Sheets("Historie").Select

Vermijd het gebruik van Activate en Select. Zet het nieuwe bestand in een variabele.

Bv zo
Code:
Sub VenA()
Dim Wb As Workbook
    Sheets("Historie").Copy
    Set Wb = ActiveWorkbook
    With Wb.Sheets("Historie")

End With
End Sub

Daar had ik al naar gekeken maar begrijp niet echt wat je wilt. Als beide vragen op hetzelfde neerkomen zet dan één van de twee op opgelost met een vermelding naar één van de twee. Je kan ook even op Attendeer moderater klikken met het verzoek om beide draadje samen te voegen tot één geheel.

Beschrijf het proces eens in een paar regels. Het lijkt mij dat je net zo goed binnen het bestand kan blijven.

Ik heb een basis werkbestand met diverse tabbladen. Van Tabblad "3a. Son E" maak ik een kopie in een nieuwe map. Het tabblad uit de nieuwe map krijgt naam "Son E". Dan wordt er van "tab Son E" een kopie gemaakt in dezelfde map "tab Historie".
Uit Tab "Son E" worden de regels verwijderd van lege cellen uit kolom A.
Uit Tab Historie" worden de regels verwijderd van lege cellen uit kolom I en daarna uit kolom A. Gegevens van A21 : N500 worden gekopieerd naar werkbestand tab "05.historische gegevens". A7 : C19 worden gekopieerd naar werkbestand tab "6a inplak fact. overzicht". Daarna wordt Tab BB verwijderd.
Bestand wordt nu opgeslagen. (met alleen dus taB "Son E") met een nieuwe bestandsnaam.
Ik heb mijn macro in excel geplakt en erbij gedaan. Het bestand zelf was veel te groot om mee te sturen.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan