Terug naar Fabrieksinstellingen op een netbook

Status
Niet open voor verdere reacties.

danieldegraaf09

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Hallo,

Ik heb een netbook gekocht, de Compaq mini 110 en ik wil deze terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Dus zonder dat mijn word documenten verdwijnen.
Ik heb volgens mij een virus, want als ik de netbook opstart, dan start hij prima op alleen wanneer hij klaar is dan reageert alles met een enorme vertraging. Toen ik eenmaal bij taakbeheer was gekomen zag ik namelijk dat er honderden processen liepen.
Een vriend van mij had dit eerder verholpen door voor het opstarten op een toetsencombi te drukken waardoor er een programma verscheen waarmee alles teruggezet kon worden naar de fabrieksinstellingen. Dit is de enige optie, omdat er geen cdrom drive in mijn netbook zit, en ik door de grote vertraging niet via de normale weg naar systeemherstelopties kan gaan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
groetjes
Daniël

Maar eh...

Wanneer je hem terugzet naar fabrieksinstellingen, ben je dus WEL alles kwijt, zoals data, documenten, foto's etc.!

Nee, alles was zoals het moment waarop ik hem kocht; dus alle programma's van derden en de instellingen etc. Maar mijn documenten had ik gewoon nog.

Dan was daar eerst een backup van gemaakt of ze staan op een andere partitie.
Normaal ben je ze kwijt bij een standaard recovery

Nee niet gedaan. Maargoed, ik heb geen verstand van computers. Het enige dat ik weet, is dat ik zag dat er een bepaalde wizard verscheen toen er een toetsencombinatie werd ingedrukt tijdens het opstarten. Hierin kon gekozen worden om alles terug te zetten. Een feit is dat ik mijn documenten daarna gewoon had en de rest gewoon allemaal teruggezet was. Het probleem was hetzelfde als nu, dus een backup maken was al geen optie omdat niets reageerde.
Dit is het enige dat ik erover kan vertellen.

Noobs, het is inderdaad een toetscombi, 3x del en F3. Dan opent zich een recov screen waar jij het over hebt. Daar staan de opties tussen waaruit je kunt kiezen met en zonder behoud van docu's op verschillende partities

Precies! Klinkt precies als wat ik hem zag doen. Die vriend van me zei ook iets met delete, maar ik wist het niet precies meer. Echter, ik drukte net 3x delete en dan f3 en dan doet hij niks.. Ik doe het wanneer het logo van de fabrikant op mijn scherm komt samen met de opties f9 en f10. Of moet ik het op een ander moment doen?

Clear. Dat scherm moet je ten alle tijden met rust laten, hoop niet dat je daar ooit wijzigingen in aan hebt gebracht, anders is het gegarandeerd een enkeltje richting de fabriek. Je hebt het erover dat je niks van computers weet, hoe weet je dan dat het een virus is? Ik kan natuurlijk geen mensen helpen die zelf hun pc om zeep helpen, met waarschijnlijk geneuq en pron als oorzaak. Een recov waar jij het over hebt moet je geen noob zijn, wil het wel uitleggen met alle gevolgen van dien. Vlak na het inschakelen 5x del, F6, F8, 3x F2 en ent. Haalt dat wat uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan