Terug naar fabrieksinstellingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

lolliepop

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Hallo mensen,

Ik heb een asus 1215N netbook, maar die wil ik graag helemaal formatteren en terug zoals ik 'm kocht. Alleen heb ik er geen windows CD bij gekregen.
Dus kan ik dan terug naar fabrieksinstellingen ofzoiets, zo ja hoe dan? Of anders, als ik dan alles formatteer moet ik dan allerleri drivers weer installeren ivm functietoetsen enzo?

Laatst bewerkt door een moderator:
Als eerste, formatteren is niet hetzelfde als terug zetten. Zit er geen recovery partitie op je laptop? Anders even de service bellen. Geen reactie? Naar @MicrosoftHelpt tweeten, zij hebben misschien een refresh download. Drivers kun je backuppen met http://www.boozet.org/dd.htm , werking niet gegarandeerd, heb het nog nooit gebruikt, wel vaak over gelezen in pc bladen enzo :)

Welke staat er nu op dan lolliepop?
En zie je op het apparaat een sticker met een product key?
Je hebt wel een windows 7 dvd toch van je PC?
Dan zou je als dat dezelfde versie is die kunnen installeren op de notebook met de productkey van de notebook.
Misschien dat je dan telefonisch moet activeren.
Het is verstandiger de drivers te downloaden van de site van de fabrikant, neem daar eerst eens een kijkje.
Dan kijk je in je notebook in apparaatbeheer en schrijf je de namen van de hardware op, videokaart, audio, eventuele cam, touchpad, maak anders ook een screenshotje er van.
Je kan ook eerst naar de drivers gaan zoeken als je notebook nog opstart. je kan dan kijken welke drivers er zijn, en in apparaatbeheer dan de namen nog zien.
Met een programma drivers gaan opslaan, moet je toch meestal voor die ene beweging dat programma installeren wat de rest van zijn digitale leven bestanden en registerregels achterlaat. Of werkt dat anders?

Laatst bewerkt:
Hoi,
uit de handleiding:
druk tijdens het opstarten eenmalig op F9 om de recovery te starten.

De partitie niet gevonden, wel even gelezen dat als tijdens de boot F9 indrukt je 'm kan resetten, ben nu in het menu voor gebruikersnaam invoeren e.d
Dan zien we de drivers wel weer!

Bedankt:)

Als het een reset is die door de frabrikant zelf gemaakt is staan meestal ook meteen de drivers e.d. erop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan