Terug naar fabrieksinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

HLinders

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2013
Berichten
3
Hoop dat iemand mij kan helpen. Heb wel iets verstand van computers, maar in dit geval weet ik het niet zeker en wil niet dat ik nog verder van huis kom....

De laptop van mijn ouders (Asus met windows 7) heeft sinds enkele dagen een melding van 'Disk Antivirus Professional'. Programma zelf nooit gedownload, maar op een of andere manier toch op laptop terecht gekomen. Kan programma niet verwijderen omdat je programma niet kunt afsluiten tenzij je eerst het programma koopt. NO WAY!!!

Nu wil ik dus de laptop terugbrengen naar de fabrieksinstellingen dmv de recovery-procedure (via F9) maar weet dus niet zo goed welke optie ik dan moet kiezen.....
1) windows alleen op eerste partitie herstellen
2) windows op volledige HD herstellen
3) windows op volledige HD herstellen met twee partities.

Oh ja, ik heb dus géén installatiecd's. Enige wat ik heb zijn de herstel dvd's die ik gemaakt heb na aanschaf van de laptop.

Hoop dat iemand kan helpen?
 
Hoi,

Hier een linkje naar wat je zou kunnen doen zonder je hele systeem te moeten resetten, hoop dat t lukt!!
 
Bedankt!!! Ik zal daar eens naar kijken.

Nu is het zo dat ik vermoed dat er meer 'rotzooi' op de laptop staat want de laatste tijd was hij ook erg traag aan het worden.
Dus wellicht dat ik eventueel toch een volledige reset wil doorvoeren (tja misschien dus eigenwijs....) Alle belangrijke documenten/bestanden staan inmiddels op cd's/usb dus men raakt verder niks belangrijks kwijt.
Vraag blijft dan dus welke optie ik moet kiezen bij de recovery-procedure....
Oh ja, er is sinds de aanschaf nooit een nieuw recovery punt gemaakt, dus zou echt terug moeten naar de fabrieksinstellingen.
 
opties zijn duidelijk dacht ik
1 is een partitie
2 haal hele schijf leeg
3 er worden 2 partities gemaakt c: en d:,waarvan c de windows word en d: voor opslag
 
Ja ja, opties zijn vrij duidelijk als je hier dus verstand van hebt :confused:

Maar ik ben er (denk ik) uit. Op de laptop zit nu een C: en D: dus neem aan dat ik dan optie 3 kan kiezen. Dan is dat straks gewoon weer hetzelfde als voorheen.
Ben nu nog bezig met de link van Rickvi68 en spyhunter is nu aan het lopen.... Kijken of dat gaat lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan