Terug naar Fabrieksinstellingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JackSparrowGirl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2015
Berichten
1
Goedemorgen iedereen,

ik heb nogal een probleem.
Mijn laptop gaat onwijs langzaam en ik heb nog maar 8GB van de 100 over op mijn C schijf.
Ik heb alle onnodige progamma's en spellen verwijderd zoals Spotify en The Sims 3,
ik heb ook met ccleaner zo veel mogelijk weggehaald maar nog steeds heb ik nog maar 8GB over.
Wel heb ik 2 maal Windows 7 er op staan, eentje die werkt en een die niet werkt.
Maar op de gene die niet werkt staan ook nog progamma's zoals een aantal spellen van The Sims 3
Ik heb geprobeerd om hem aan de praat te krijgen maar dan heb ik een Windows7 Installatieschijf nodig(Die ik niet heb)

Nu wilde ik dus mijn computer terug zetten naar de fabrieksinstellingen ik heb vele filmpjes gezien dat er F knoppen ingedrukt moeten worden
maar dan gebeurd er niks ik weet niet of ik iets verkeerd doe.
Ook systeemherstel is geen optie aangezien er geen punt gemaakt is waar ik hem naar terug kan zetten.
Het gaat hier trouwens om een ''Fujistu Siemens''

Als er geen manier is om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen aangezien ik die schijf niet meer heb,
is er dan nog wel een manier mogelijk om die ene Windows7 te verwijderen? Want volgens mij neemt
dat al die GB in beslag.

Ik heb er zelf niet echt verstand van dus ik zou het fijn vinden als iemand mij hier mee wilt helpen.

Mvg
 
Welkom op Helpmij.nl!

Je kunt de partitie met de 'verkeerde' Windows 7 eenvoudig verwijderen via Schijfbeheer:
Open het Start-menu -> zoek naar 'Schijfbeheer' en druk op ENTER.

Onderaan het scherm zie je zoiets als 'Schijf 0' met daarnaast wat vakjes (met een blauwe of zwarte rand erboven).

Elk vakje is een partitie, blauw is in gebruik, zwart is ongebruikt.

Je huidige partitie (met je 'goede' Windows 7) is waarschijnlijk het grootste vakje, localiseer deze aan de hand van de gegevens die op de vakjes staan. (C: schijf hoogst waarschijnlijk)

Localiseer hierna de 'verkeerde' partitie met de 'verkeerde' Windows 7.

Als je 100% (!) zeker weet dat dit de 'verkeerde' partitie is, dan klik je erop met de rechter-muisknop en selecteer je 'Volume verwijderen'.

Succes! :thumb:
 
hoi hoi JSG :thumb:

Helaas als je geen windows installatie schijf of systeem recovery in je systeem hebt, dat zal heel moeilijk worden en zonder dat je
een licentie van een of ander windows aangeschaft hebt opnieuw installeren op goede of juiste manier of ook verwijderen zal niet lukken enz..etc..

Maar je kan wel ook, als je dat lukt van iemand een windows-licentie schijf lenen en via betreffende jouw eigen schijf her-installeren of via dezelfde op goede manier ook formatteren en later een licentie bij MIcrosoft bijkopen ..

Op andere kant ALS jij slechts een enkele versie van windows verwijderen wil ( twee in systeem heb je toch ? ), dit natuurlijk makkelijk ook kan en in dit geval ook als je nooit gedaan hebt beter is aan deskundige laten doen ..:confused:

Sorry Venga .... maar wist ik niet dat jij bezig ook was ...:(
 
Welkom op Helpmij.nl :thumb:
Heb je vraag verplaatst naar de juiste afdeling, succes met je vraag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan