Terug naar IE 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

szal

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2010
Berichten
31
Misschien is deze vraag al voorbij gekomen. Ik kan het niet zo goed inschatten want ik ben een beetje digibeet; digibeetje dus.

Ik heb op windows 7 kort geleden IE 9 geinstalleerd. Ik wil weer terug naar 8. IE 9 is een betaversie en vertoont haakjes en oogjes die ik liever weer kwijt ben. Bijv. internetbankieren lukt me niet. Wel met Firefox dus die heb ik er maar opgezet. 't Is zo'n gedoe. Liever maar weer oldskool.
Kan ik IE 9 weer verwijderen en houd ik dan vanzelf IE 8 over?
Hoe moet ik te werk gaan?
Alvast dank.

Szal.
 
Je kunt IE9 natuurlijk ook gewoon upgraden naar de uiteindelijke versie (ik neem tenminste aan dat dit kan), hij is inmiddels af.
 
Ja, leuk en aardig allemaal. Ik heb gedaan wat mij werd geadviseerd en zit nu op op de nieuwste versie van IE9 (die dus niet meer beta is, als ik het goed begrijp) maar internerbankieren bijvoorbeeld wil nog steeds niet lukken. Ik ga toch maar naar Firefox. Daar lukt het wel.
 
Ja, leuk en aardig allemaal. Ik heb gedaan wat mij werd geadviseerd en zit nu op op de nieuwste versie van IE9 (die dus niet meer beta is, als ik het goed begrijp) maar internerbankieren bijvoorbeeld wil nog steeds niet lukken. Ik ga toch maar naar Firefox. Daar lukt het wel.

Hoezo wil bankieren niet lukken?
Kun je een printscreen sturen van het probleem.
 
Ik kreeg zojuist per e-mail de volgende waarschuwing binnen. Voor de zekerheid stap ik nu helemaal van IE af. Jammer dat de manier waarop je je favorieten meeneemt zo lastig is

Windows 7 met SP1 is niet veilig
Door lek in IE9
04 april 2011 | Jan Custers

Een Frans beveiligingsbedrijf heeft een lek ontdekt waarmee de beveiliging van computers met Windows 7 en Internet Explorer 9 te omzeilen is.
Het Franse Vupen maakt op Twitter melding van een gloednieuwe exploit voor Internet Explorer 9 in combinatie met Windows 7. De kwetsbaarheid is ook aanwezig op Windows 7-systemen met Service Pack 1. In principe is dus elke Windows 7-gebruiker die met IE9 surft kwetsbaar.
Niet publiek bekend
De exploit is echter niet publiek bekend, zo meldt de website Webwereld. Vupen ontdekte de lekken zelf en schreef er code voor als bewijs. Alleen overheidsklanten van de beveiliger krijgen meer informatie over de methode, zodat ze hun infrastructuur kunnen beschermen.
Vupen maakte misbruik van twee kwetsbaarheden in Internet Explorer 9. De eerste stelt je in staat om willekeurige code uit te voeren in de beschermde zandbakomgeving van de browser en de tweede geeft de code volledige rechten. Hierdoor worden aanvullende beveiligingsmaatregelen in Windows, waaronder ASLR en DEP, omzeild.
Versies 8, 7 en 6 ook kwetsbaar
De uitgebuite lekken in Internet Explorer zijn ook aanwezig in versies 8, 7 en 6 van Microsofts Internet Explorer-browser. De exploitcode die Vupen schreef is echter alleen geschikt voor IE9. De beveiliger raadt alle IE-gebruikers aan om Javascript uit te schakelen of om van browser te veranderen.
bron: ZDNet
 
Heb de officele internet exploler 9 maar wil er goed vanaf.
Wil gewoon die 8 versie terug.
Maar het probleem is dat de update niet verwijderd kan worden.
Krijg de melding: Er is een fout opgetreden, niet alle update's zijn verwijderd.

Wat moet ik hiernou mee?
Wil gewoon mijn Ie8 terug.

Vincent
 
Met de volgende stappen kan het verwijderen van de Internet Explorer 9 installatie, geforceerd worden.

Klik op Start-> Alle Programma's-> Bureau Accesoires.
Klik met de RECHTER muisknop op "Opdrachtprompt" -> "Als Administrator uitvoeren".

Wanneer het zwarte dos venster geopent is, kunt u het volgende EXACT overtypen. (Inclusief aanhalingstekens)

FORFILES /P %WINDIR%\servicing\Packages /M Microsoft-Windows-InternetExplorer-*9.*.mum /c "cmd /c echo Uninstalling package @fname && start /w pkgmgr /up:mad:fname /norestart"

U kunt ook bovenstaande tekst selecteren -> kopieren en Daarna plakken in het zwarte dos venster.
Plakken in dos kunt u doen door met de RECHTER muisknop in het zwarte dosvenster te klikken en op "plakken" te klikken.

Eventueel na het voltooien van deze procedure, kunt u bovenstaand commando nogmaals uitvoeren.
 
Heb mijn laptop terug gezet naar 5 april.
Nu heb ik wel mijn Ie8 terug alleen de E logo is nog van IE9.
Als ik daarop klik veranderd die naar IE8 logo.

Hoe kan dat en hoe kan ik dit verwijderen?

bedankt.
Vincent
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan