Terug naar XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liminous

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2008
Goedemorgen :)

Sinds September 2007 heb ik een nieuwe pc met daarop windows Vista geinstalleerd. Na vele problemen hiermee ben ik het echt zat, en wil ik terug naar XP. Een kennis had XP op een cdtje gezet en wou dat hier op de pc zetten, maar dat lukte niet. Op de 1 of andere manier wil Vista er niet af. Heeft iemand tips voor me hoe ik Vista eraf kan krijgen, en XP erop kan zetten?

Alvast bedankt!

Groetjes Liminous

Ooja, ik ben zelf niet superhandig met pc's :p

Laatst bewerkt:
Je kan ons beter vertellen om welke reden het ging:)

Op het moment dat de installatie-cd van XP wordt gestart, heb je de mogelijkheid ervoor te kiezen om partities te verwijderen.
Is het niet slimmer om degene die het voor je doet zélf 'hier' te laten reageren.
Want je laat het waarschijnlijk niet voor niets aan een ander over

Belangerijk!!!

Kijk eerst of je alle drivers voor xp hebt!
Want ik had dit ook voor met een medion laptop van de aldi, ik had win xp geïnstaleerd, maar ik kon niet op internet en mijn grafische kaart werkte niet goed... na 3 maand googelen had ik de juiste drivers gevonden...

Je kan proberen met een dos-opstart diskette te formateren via het commando: "format c:"

Of gewoon met de xp cd dan moet je op een bepaald moment de partitie kiezen, en dan moet je of "d" typen en daarna op "l" en daarna op "f8" denk ik, maar het is zeer duidelijk hoor,

en anders download je best eens een windows xp simulator
hier kan je deze downloaden => http://www.softpedia.com/progDownload/Windows-XP-Setup-Simulator-Download-15586.html

Groeten

Laatst bewerkt:
Wie doet er vandaag nog iets legaal? buiten de rijken die niet merken dat ze 500 euro uitgeven voor een progje...

hoe kom je er bij dat windows xp 500 euro kost ?
een oem cd van xp heb je al voor 85 euro.
het verschil is dat er geen mooie doos om zit een kleine starter gids en deze moet,
dan op jou pc blijven.
je mag em niet mee nemen naar een andere pc wat bij retail wel mag.

De discussie over of deze versie van XP nou legaal is of niet doet er niet toe. Hij vraagt geen hulp bij het kraken van XP, maar gewoon bij het installeren.

Heb je een serial ATA HDD? Mijn ervaring hiermee is dat de XP setup deze controllers vaak niet in 1x herkend en dat je hier weer aparte drivers voor moet downloaden die vaak lastig te vinden zijn.

Klinkt niet erg legaal

Ron
Een XP cd kopie is daarvoor niet illegaal.
Het gaat hem om de sleutel.
En een sleutel mag je zelfs overdragen aan iemand anders.
Als je het boekje of de sticker hebt met de sleutel is het legaal.

De discussie over of deze versie van XP nou legaal is of niet doet er niet toe. Hij vraagt geen hulp bij het kraken van XP, maar gewoon bij het installeren.

Heb je een serial ATA HDD? Mijn ervaring hiermee is dat de XP setup deze controllers vaak niet in 1x herkend en dat je hier weer aparte drivers voor moet downloaden die vaak lastig te vinden zijn.

Helemaal mee eens met legaal/illegaal ...
Trouwens er zijn cracks beschikbaar die het legaal maken en Microsoft maakt er niet echt meer werk van om deze uit te schakelen. Vroeger wel maar nu niet meer omdat men toch overgaat naat Vista.

Maar de ATA drivers kan je wel gelijk mee installeren tijdens de installatie net zoals keyboard drivers. weet het nu even niet van buiten maar is met F6 of F2 functietoets. In het begin van setup onderaan je scherm.

Bootvolgorde instellen in de bios.
Vervolgens opnieuw opstarten.
Booten van CD en tijdens de installatie de partitie van Vista verwijderen.
Vervolgens ga je door met de installatie van XP.
Zorg indd wel dat je alle drivers van te voren bij elkaar zoekt.

Geluidskaartdrivers.
Videokaartdrivers.
Netwerkkaartdrivers.
Chipsetdrivers.

Scheelt veel uitpluiswerk als je dat later nog moet doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan