Terug plaatsen backup met acronis

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendp99

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
3
Beste,

Ik heb een nieuwe hd gekocht voor mijn laptop.
Nu heb ik de vorige hd een recovery genomen met acronis boot cd op mijn externe hd.
Nu plaats ik de recovery terug maar de windows xp wil niet booten.
Ik zie enkel een cursor op mijn laptop.

hopelijk weten jullie raad.

alvast bedankt
 
alvast bedankt voor de hulp.

maar bij de bootloader loopt er iets mis daar zie ik zelf geen windows map ook niet als ik dir oproep.
 
Je moet juist de bootloader herstellen met de commando's uit die link.
 
Met welke versie van Acronis heb je dat gedaan?
Heb je alleen een recovery gedaan (als ik me goed herinner moet je tijdens deze handeling ook de bootloader aanvinken) of de schijf gekloond?
Dat is n.l een wezenlijk verschil.
Beter was geweest je nieuwe schijf aan je laptop te hangen d.m.v. een usb naar ata/sata adapter en je oude schijf te klonen naar de nieuwe.
Of je dat nu nog allemaal weer op de rails krijgt betwijfel ik, maar ik hoop het wel voor je.
Geef de specs van je laptop eens door, heb je nog wel een Windows installatie cd?
 
Nu heb ik de vorige hd een recovery genomen met acronis boot cd op mijn externe hd.
Nu plaats ik de recovery terug maar de windows xp wil niet booten.
Ik zie enkel een cursor op mijn laptop.
Je moet juist de bootloader herstellen met de commando's uit die link.

Ok: Ter verduidelijking: De commando's in die gegeven link staan zelfs in de juiste volgorde!

Met welke versie van Acronis heb je dat gedaan?

Dat vroeg ik me ook al af, alhoewel er alleen verschil in interface (GUI) is.

Waar het om gaat is dat je Acronis True Image Backup (.TIB) op je externe schijf staat. Heb je alles, of alleen je Documenten, gespiegeld? Dat is voor ons, hier, de vraag.

In principe heb je 2 manieren om de .TIB terug te zetten: Met MBR & Spoor 0, of zonder.

Met MBR & Spoor NUL word alles terug gezet zoals het in de .TIB is opgeslagen.

Zonder dat, moet je eerst de schijf partitioneren & formatteren (onder de Windows Herstel Console!), & daarna kan je de .TIB's terug zetten, zonder MBR & Spoor 0, naar de nieuwe partitie.

Dat moet je dan doen vanaf de Acronis Opstart CD/DvD, die je kan maken via het menu Opstartbare media maken.
Ben je dat vergeten, dan kan je dat alsnog via een andere computer aanmaken.

P.S: Op moment van schrijven heb ik de Nederlandse Help van Acronis (MaxBlast v5) open staan, mochten er het komende uur vragen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan