terug XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Broeki

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2008
Berichten
48
Hallo beste forum bezoekers,
Ik probeer op een Medion Laptop met Vista Home Premium weer XP Pro SP2 te installeren.

Nu wordt dit steeds vanuit windows geblokeerd met de melding: "dit programma wordt geblokkeerd vanwege compatibiliteitsproblemen" Ik klik dan op online naar oplossingen zoeken, maar er worden er geen gevonden.

Tevens staat er; "De installatie kan doorgaan omdat de versie van Windows op uw computer nieuwer is dan de versie op cd".
Dit is helemaal raar want ik neem aan dat er had moeten staan; De installatie kan NIET doorgaan omdat de versie van Windows op uw computer nieuwer is dan de versie op cd".

Wie is hier bekend mee en weet hoe ik deze beveiliging kan omzeilen?
p.s.: Ik heb niet echt veel computerkennis, dus...

Broeki
 
Laatst bewerkt:
Voor je verder gaat is het zaak om eerst te onderzoeken of alle benodigde drivers voor die laptop voor Windows XP wel voorhanden zijn!
 
Ja, ik heb een bijgeleverde cd bij vista waar zowel
de drivers voor vista als voor XP op staan.
 
Ok, dan is het zaak de boot-volgorde in de bios aan te passen, zodat de cd/dvd speler als eerste staat.

Daarna opstarten vanaf de XP cd, dus niet xp installeren vanuit Vista!
 
ja, heb ik gedaan. Maar als ik nu de computer opstart komt er inderdaad
Press any key to boot from cd...
En vervolgens kom ik in windows opstartbeheer waar ik moet kiezen welk
besturingssysteem ik wil starten. Moet ik er dan een kiezen?
 
De XP cd in de cdrom speler doen, opstarten en bij "Press any key to boot from cd" inderdaad een toets indrukken, dan start de xp installatie op
 
ok, ik heb een windows XP installatievenster, maar als ik klik op
Nederlandse installatie komt er: System not authorized!
 
Lijkt dus meer op een soort van applicatie en support cd of wel een oem cd die de dmi van de computer checked om zich (zonder dat hij geactiveerd moet worden) te laten installeren.

Je zult dus een andere XP cd nodig hebben die een clean install kan doen.
 
op een ander forum zag ik dat iemand dit probleem opgelost had met
Norton Ghost, maar er stond niet bij hoe.
 
ghost maakt volgens mij alleen een complete backup van je pc, dus hij zal de ghost waarin ook dus xp zit terug hebben gezet op de computer waar de xp cd bij hoort.
Overigens is het vaak wel zo dat een oem xp zich wel laat installeren op een andere pc van hetzelfde merk omdat die hetzelfde dmi heeft.

dmi is makkelijk te vinden met bv everest, de dmi van medion computers is : MedionPC.
Nu zijn er tooltjes of handigheidjes om de dmi te veranderen van een computer zodat je 1 xp op meerdere pc's kunt zetten zonder online te activeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan