• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Terugkerende kalender

Status
Niet open voor verdere reacties.

iMac001

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2022
Hoi,

ik probeer voor mijn collega's op het werk een kalender te maken waar ze hun wensen kunnen op invullen. Per tabblad kunnen ze invullen voor 6 weken. Tabblad 1 start op 1 maart 2022. Tabblad op 12 april, enzovoort. OP het laatste tabblad eindigd de datum op 13 maart. In het eerste tabblad kan men het jaartal veranderen, en dan worden alle datums mee aangepast.

Zou het mogelijk zijn dat ik op basis van de laatste dag in het laatste tabblad, de eerste dag van het 1ste tabblad opnieuw te laten starten? Op die manier zou ik maar één bestand moeten aanmaken. Indien het niet kan, zou ik ieder jaar opnieuw de lijst moeten opmaken en mailen. Niet het grootste werk, maar het is altijd leuk als je iets kan automatiseren.

Ik plaats hier het bestand, dat leest net iets makkelijker dan mijn uitleg. Er zit een macro op het bestand, maar deze kan uitgeschakeld worden.

Alvast dank om even te kijken, en eventueel een oplossing aan te bieden.

Bijlagen

Hoi iMac001,

Hetgeen je wil kan volgens mij alleen wanneer je een macro gebruikt die er voor zorgt dat de cel A4 en de formule in cel A5 op tabblad "1" worden aangepast. Anders kring je namelijk kringverwijzingen.

Maak een knop met de volgende codering

Code:
Sub einddatum_overnemen()
Dim jaar As Long
Dim dag As Long
Dim maand As Long

jaar = Year(Blad23.Range("D25").Value)
maand = Month(Blad23.Range("D25").Value)
dag = Day(Blad23.Range("D25").Value)

Blad13.Range("A4").Value = jaar
Blad13.Range("A5").Formula2R1C1 = "=DATE(R[-1]C," & maand & "," & dag & ")"

End Sub

ps. Waar je dan waarschijnlijk ook even bij stil moet staan is hoe je de tabbladen leeg maakt. Dat kan natuurlijk met de hand, maar dat is ook met een knop te regelen.

Laatst bewerkt:
Stel toch alles op 1 blad. er zijn genoeg rijen voor meer dan 100 jaar.

Stel toch alles op 1 blad. er zijn genoeg rijen voor meer dan 100 jaar.
Dat weet ik, maar ik maak deze lijst voor een groep van 60 personen, van wie er maar weinig kaas hebben gegeten van excel.

Ik had al eerder een lijst gemaakt met 12 tabbladen (per maand), en die lijst kon iedereen simpel updaten door het jaartal in tabblad 1 te wijzigen. Nu gaan we echter over naar een lijst die per 6 weken loopt. Vandaar dat ik de mogelijkheden bekijk om dat updaten ook probeer te integreren. Als dat niet kan, zal ik elk jaar een nieuwe lijst mailen.

Er wordt gevraagd om dat niet af te drukken, maar de realiteit is dat er nog veel collega's dat wel doen. men can wel met de programmas werken die nodig zijn voor de job, maar excel is daar niet bij.

Mijn vorige lijst was er eentje die op naam was, en door op het jaartal te klikken in het eerste tabblad, kon men weer een jaar verder. Hoe ze moesten de inhoud wissen was wel geen probleem. Vandaar dat ik een oplossing zoek om ieder personeelslid een eigen lijst te bezorgen.

Dank. Ik heb deze doorgegeven aan mijn chef. Ze ging het eens bestuderen.

Hartelijke dank. Ik geef alles door aan mijn chef.

Bij deze mag het topic dicht.

Bij deze mag het topic dicht.

Je wordt geacht op Helpmij.nl zelf je gestarte topic af te sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan