terugkopieren user32.dll helpt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rick_Klein

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Berichten
397
Hallo,

Ook ik ben getroffen door het AVG probleempje.
Nu heb ik de volgende instructies opgevolgd, deze zouden het probleem moeten verhelpen. Ik merk echter geen verschil. De pc start nog steeds niet door, maar begint weer met frisse moed opnieuw, telkens weer.

Wat ik gedaan heb:

In het volgende scherm staat C:\Windows met een knipperend streepje. Hier moeten de volgende commando's getypt worden. Let erop dat je de commando's -exact- overneemt, inclusief spaties en leestekens.


copy e:\i386\user32.dl_ c:\windows\system32\user32.dll < enter> (
Typ exit en druk op < enter >. De computer wordt nu herstart.


bron: http://www.xs4all.nl/~wankytan/avg.html

iemand suggesties?
 
oke, de melding die ik krijg is inderdaad dat user32.dll niet kan worden gevonden.

iets verkeerd gegaan met kopieren?
 
Ik denk het wel. Want de meeste mensen krijgen OF een werkende PC OF een andere melding. Maar niet dezelfde.
 
inderdaad een typfoutje.
Nog een keer geprobeerd, kon weer gekopieerd worden, er werd nl. niet gevraagd of user32.dll overschreven moest worden.

Dus weer opnieuw gestart, geeft nu aan dat winsrv niet kan worden gevonden.
Heb ik het volgende gedaan:
copy c:\windows\system32\dllcache\winsrv.dll c:\windows\system32 < enter >
Dit kon echter niet (toegang geweigerd)

Dus heb ik dit gedaan:
copy c:\windows\servicepackfiles\i386\winsrv.dll c:\windows\system32 < enter >
Er werd gevraagd of het bestaande bestand overschreven moest worden, ik heb voor ja gekozen.

Nu krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding, winsrv kan nog steeds niet worden gevonden.
Weer een kopieerfoutje? lijkt me sterk aangezien er werd gevraagd of het bestaande bestand overschreven moest worden. Of zit daar juist de fout?
 
Niemand suggesties?
Ik heb met BartPE gecontroleerd of winsrv.dll in de map system32 stond. Dit is inderdaad het geval. Is er misschien nog een andere map waarin ik dit bestand moet plaatsen? Aangezien het nogsteeds niet gevonden wordt...

Anders ben ik bang dat er niks anders opzit dan een nieuwe installatie.
 
copy c:\windows\system32\dllcache\winsrv.dll c:\windows\system32 < enter >
copy c:\windows\system32\dllcache\gdi32.dll c:\windows\system32 < enter >

al wel,
copy c:\windows\$NTuninstallKB925902$\winsrv.dll c:\windows\system32 < enter >
copy c:\windows\$NTuninstallKB925902$\gdi32.dll c:\windows\system32 < enter >
nog niet, gister werd er namelijk nog naar een andere map verwezen.
Deze net geprobeerd, maar nu is het zo dat de bestanden niet in die map staan.
Ik weet niet of het nodig is dat ze ook in deze map staan (\$NTuninstall...\) Ik heb voor de de zekerheid hier ook maar kopietjes van winsrv.dll en gdi32.dll gezet, maar dit werkt ook niet.

Ook staat op deze pagina:
Het lijkt erop dat dit veroorzaakt wordt door het terugplaatsen van een verkeerde versie van user32.dll. Controleer dus eerst of je de juiste versie van gdi32.dll hebt teruggezet en/of dat een andere versie wel werkt!!--
Hoe controleer ik dit? en hoe kom ik eventueel aan een juiste versie van user32.dll en gdi32.dll?
 
Laatst bewerkt:
Verschillende versies user32 staan op de Nucia CD, eventueel kun je ook andere versies van jouw PC proberen.

Jij zit nu vast op de GDI-melding?
 
Ik kom niet in veilige modus.
winsrv heb ik teruggezet uit de map \system32\dllcache in de map \system32
 
Ik heb hem maar naar de winkel gebracht.
Nu is het namelijk zo dat ik ook de windows setup niet meer kan opstarten, dus ook niet naar de repair optie. Ook bartPE start niet meer op.
Het zal mij benieuwen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan