Terugkoppeling van keuzelijst naar Hoofdformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

gangstalaz

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2010
Hallo,

Graag zou ik een koppeling willen leggen tussen een keuzelijst uit subformulier naar een keuzelijst uit de hoofdformulier.

Dus wanneer ik in het subformulier een artikel kies, dat er dan alleen de leverancier gekozen kan worden in de keuzelijst van het hoofdformulier.

Ik heb een beetje zitten puzzelen en ben tot de volgende code gekomen:

Dim strSQL As String

strSQL = "SELECT tblLeveranciers.Leveranciers_ID, tblLeveranciers.Leveranciers, tblLeveranciers.Contactpersoon, tblLeveranciers.Telefoonnummer, " & vbCrLf _
& "FROM tblLeveranciers" & vbCrLf _
& "WHERE tblLeveranciers.Leveranciers_ID = " & Me.cboArtikelen_ID.Column(0) & vbCrLf _
& "ORDER BY tblLeveranciers.Leveranciers_ID;"

''Dim tmp
''tmp = InputBox("", "", strSQL)
Forms![tblBestelRegels Subformulier]![tblBestellingen1]!cboLeveranciers_ID.RowSource = strSQL
Forms![tblBestelRegels Subformulier]![tblBestellingen1]!cboLeveranciers_ID.Requery

End Sub

Alvast bedankt!

Ik snap echt heel weinig van die codes. Sorry dat ik zoveel vragen stel.:(:$

Waarom zou je dat willen?
Hou het bij een standaard werkwijze dus leverancier kiezen en vervolgens bestelregels vullen.

Beperk je verder tot wat je nu hebt en ga geen nieuwe dingen proberen,
Daarvoor is je kennis te beperkt.

Tardis

Ja maar wanneer ze hier voor een artikel kiezen, gaan ze eerst de leverancier bellen om te vragen wanneer ze het kunnen leveren (dat is afwisselend bij sommige leveranciers) Ook zal een leverancier gebeld worden om informatie op te kunnen vragen.

Er zijn ook meerdere leveranciers waar ze de producten kunnen kopen. EN ze weten ook niet welke leverancier welke product levert (nou beperkt). Dus blijven ze maar bezig.

Wanneer ze een keuze maken uit een artikel, kunnen ze niet zien welke leverancier het is. Dus ik moet wel een koppeling naar een leverancier zijn. Anders weten ze niet wie het leverancier is.

Laatst bewerkt:
Zou het niet kloppen als ik in de tabel tblArtikel_Leverancier het veld leveranciers toevoeg? En dan ook een veld Leveranciers in de subformulier bestelregels.
Wanneer er dan een keuze uit een artikel (keuzelijst artikelen_ID) wordt gemaakt, wordt het veld leveranciers automatisch ingevuld en hierna kunnen ze boven in de lijst naar de telefoonnummer van een leverancier zoeken.

Zou zoiets een probleem veroorzaken?

Laatst bewerkt:
Niet doen; je basishandeling moet zijn: eerst leverancier kiezen, en dan de artikelen van die leverancier. Elke andere volgorde is onzinnig.
Als je de gebruiker op basis van artikelen wilt laten kiezen, maak dan een apart formulier voor die artikelen waarop ze kunnen kiezen, en zet op dat formulier een knop waarmee je een nieuwe bestelling maakt op basis van de gekozen artikel/leverancier combinatie.

Maar ze doen het heel weinig op die manier. Want ze kunnen niet altijd weten welke leverancier welke producten levert.

Ik vind het dan een beetje te ingewikkeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan