gangstalaz
Gebruiker
- Lid geworden
- 13 sep 2010
Hallo,
Graag zou ik een koppeling willen leggen tussen een keuzelijst uit subformulier naar een keuzelijst uit de hoofdformulier.
Dus wanneer ik in het subformulier een artikel kies, dat er dan alleen de leverancier gekozen kan worden in de keuzelijst van het hoofdformulier.
Ik heb een beetje zitten puzzelen en ben tot de volgende code gekomen:
Dim strSQL As String
strSQL = "SELECT tblLeveranciers.Leveranciers_ID, tblLeveranciers.Leveranciers, tblLeveranciers.Contactpersoon, tblLeveranciers.Telefoonnummer, " & vbCrLf _
& "FROM tblLeveranciers" & vbCrLf _
& "WHERE tblLeveranciers.Leveranciers_ID = " & Me.cboArtikelen_ID.Column(0) & vbCrLf _
& "ORDER BY tblLeveranciers.Leveranciers_ID;"
''Dim tmp
''tmp = InputBox("", "", strSQL)
Forms![tblBestelRegels Subformulier]![tblBestellingen1]!cboLeveranciers_ID.RowSource = strSQL
Forms![tblBestelRegels Subformulier]![tblBestellingen1]!cboLeveranciers_ID.Requery
End Sub
Alvast bedankt!
Ik snap echt heel weinig van die codes. Sorry dat ik zoveel vragen stel.
:$
Graag zou ik een koppeling willen leggen tussen een keuzelijst uit subformulier naar een keuzelijst uit de hoofdformulier.
Dus wanneer ik in het subformulier een artikel kies, dat er dan alleen de leverancier gekozen kan worden in de keuzelijst van het hoofdformulier.
Ik heb een beetje zitten puzzelen en ben tot de volgende code gekomen:
Dim strSQL As String
strSQL = "SELECT tblLeveranciers.Leveranciers_ID, tblLeveranciers.Leveranciers, tblLeveranciers.Contactpersoon, tblLeveranciers.Telefoonnummer, " & vbCrLf _
& "FROM tblLeveranciers" & vbCrLf _
& "WHERE tblLeveranciers.Leveranciers_ID = " & Me.cboArtikelen_ID.Column(0) & vbCrLf _
& "ORDER BY tblLeveranciers.Leveranciers_ID;"
''Dim tmp
''tmp = InputBox("", "", strSQL)
Forms![tblBestelRegels Subformulier]![tblBestellingen1]!cboLeveranciers_ID.RowSource = strSQL
Forms![tblBestelRegels Subformulier]![tblBestellingen1]!cboLeveranciers_ID.Requery
End Sub
Alvast bedankt!
Ik snap echt heel weinig van die codes. Sorry dat ik zoveel vragen stel.