• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Terugloop tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik blijf toch nog steeds tegen een fout aanlopen in mijn bestand.

Als ik op het blad "Opmerkingen" iets wijzig in kolom D en ik ga daarna naar het blad "Kaart", dan zijn de cellen in de verborgen kolom EP23:EP37 geselecteerd, terwijl dit N5:NT (of N5) moet zijn.

Weet iemand wat er fout is aan de volgende codes:

Voor het blad "Kaart":

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Not Intersect(Target, Range("N5")) Is Nothing Then
Sheets("Kaart").Range("EP23:EP37").Select
Selection.Rows.AutoFit
Range("N5").Select

End If
End Sub

en voor het blad "Opmerkingen":

If Not Intersect(Target, Range("D : D")) Is Nothing Then (D : D even zo geplaatst omdat je anders D:D krijgt)
Worksheets("Kaart").Activate
Sheets("Kaart").Range("EP23:EP37").Select
Selection.Rows.AutoFit
Worksheets("Opmerkingen").Activate

End If
End Sub

Ik heb al wat mogelijkheden doorlopen, maar geen enkele leidt tot de oplossing. Ik blijf uitkomen op EP23:EP37.

Ook in het bestandje van Daniel komt dit voor, maar dan met de cellen W21:W80.

Thnx, Wheel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste wheel bekijk deze macro eens en probeer hem te lezen / verstaan , dan kan je U probleem misschien oplossen
Code:

If Not Intersect(Target, Range("D:D")) Is Nothing Then
        [COLOR="Red"]Worksheets("Kaart").Activate[/COLOR]
        Sheets("Kaart").[COLOR="Red"]Range("EP23:EP37").Select [/COLOR]
        Selection.Rows.AutoFit
        [COLOR="red"]Worksheets("Opmerkingen").Activate[/COLOR]

End If
End Sub
Deze staat dus achter je tabblad " opmerkingen " daar geef je de opdracht om ("EP23:EP37") te selecteren

Hallo Daniel,

Mag ik stellen dat met de onderstaande wijziging alles is opgelost? Ik heb het geprobeerd en volgens mij werkt alles nu of zie ik iets over het hoofd?

If Not Intersect(Target, Range("D:D")) Is Nothing Then
Worksheets("Kaart").Activate
Sheets("Kaart").Range("N5:T5").Select
Selection.Rows.AutoFit
Worksheets("Opmerkingen").Activate

End If
End Sub

Groet, Wheel.

Zet svp VBA-code tussen code-tags (#)

Dit lijkt mij simpeler (zie ook mijn ondertekening)

Code:
  If Target.column=4 Then Sheets("Kaart").Rows(5).AutoFit
End Sub

wheel , ik ben nog onder de baan en voorlopig test ik niet downloaden bestandje ( dataverkeer via usb modem ) ik bekijk het deze avond als ik thuis ben , tenzij iemand anders het wil doen :)

Heb zojuist de code van snb geprobeerd in het blad Opmerkingen, maar dan werkt de terugloop van tekst niet in het blad Kaart.

Of ik doe iets fout :o:o

Voor ik deze avond verder ga zoeken bekijk deze site eens , ik heb de code van snb getest in een blanco excel sheet en deze werkt , maar ik denk dat je opmaak merged cells zijn .

wheel , Ik had gisteravond niet in de VBE gekeken , heb dit nu wel gedaan en stelde me direct de vraag waarom een autofit op tabblad " Kaart " als je gegevens invult op tabblad " Opmerkingen " . Ik ben de logica een beetje kwijt en stel me ook de vraag waarom de selectie cel een autofit moet krijgen > zeker dat de opmaak van je sheet er helemaal niet op voorzien is . Bij deze mijn poging , de validatie cel M5 is voorzien van een autofit de rijen 23 tot 37 zijn autofit " terugloop " en je opmaak is zo fragile dat je bijna geen veranderingen kan aanbrengen zonder ernstige ingrepen te doen .
PS er is een bladbeveiliging zonder wachtwoord ;)

Bijlagen

Ik denk dat we toch terug moeten vallen op een noodplan:

1. volg een basiscursus Excel
2. koop een boek over VBA in Excel en neem dat van voren naar achter door.
3. pas je ambities aan aan je kennisnivo.
4. gebruik geen code die je niet begrijpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan