Test Drive Unlimited: graka overhit, graphics kloppen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SX-SuperFly

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Als ik Test Drive Unlimited speel dan sluit het spel na een kwartier af, ik krijg dan een melding van mijn Asus Smartdoctor dat de grafische kaart overhit is en ik contact op moet nemen met Asus.

Hoe kan dit? Bij andere spellen heb ik dit niet. NFS Most Wanted kan ik bijvoorbeeld probleemloos spelen met de hoogste settings.

Als ik het spel dan weer opstart krijgt hij allemaal vage kleuren en gaat het erg sloom.

Wie heeft de oplossing?

Systeem:

Windows XP
AMD Athlon 64 3500+ processor
Asus Nvidea Gforce EN7600GT
1,0 G ram

Test Drive Unlimited is wel wat zwaarder dan die andere games, dus moet de kaart harder werken waardoor de temperaturen ook hoger kunnen worden dan wanneer er de wat mindere zware games wordt gespeeld.

Kijk voor de zekerheid of de fan van de videokaart vrij is van stof. Heb je ook de nieuwste driver voor je videokaart geinstalleerd?

Wat zijn je temperaturen?

Als het goed is heb ik net de nieuwste drivers geinstalleerd, hoe kan ik dat controleren? Is dat ergens aangegeven?

De kast is vrij van stof, dus in de fan van de kaart zit ook vast geen stof... en hoe kan ik dit het beste stof-vrij maken? Met de stofzuiger? Maar dan moet ik wel voorzichtig zijn zeker?

Temperaturen die Smartdoctor aangeeft:

GPU 48 graden celcius, meer is er niet te zien. De fan draait dan op 40%. Ik heb de smartdoctor functie ingeschakeld, dus niet de manuele functie, en ook niet de automatische functie.
Deze temperatuur word aangegeven wanneer ik niets doe, alleen msnen. Zodra ik een game ga spelen word hij snel warmer en begint de fan harder te draaien.
Moet je nog andere temperaturen weten? Zo ja, hoe kan ik dit controleren?

Ik zou even deze dingen proberen:

Zet je fan op 100%

werkt dat niet?

dan even smartdoctor uit zetten want een temp van 48 graden is heel normaal

Ik hoop dat het werkt

Gr tom / remco

Ik zou even deze dingen proberen:

Zet je fan op 100%

werkt dat niet?

dan even smartdoctor uit zetten want een temp van 48 graden is heel normaal

Ik hoop dat het werkt

Gr tom / remco

Het spel werkt nu wel gewoon goed nadat ik de drivers heb geupdate.

Soms word het spel weer helemaal vaag, dan doe ik de kap van mijn pc kast er af en start het spel opnieuw op, dan gaat het wel weer goed. Maar zodra ik ALT + TAB doe om op msn te gaan, en daarna het spel weer activeer word het weer vaag en gaat het beeld flikkeren en is het spel onspeelbaar, en moet dus afgesloten worden.

Ik zal het nog even proberen met de fan op 100%, is dat niet schadelijk? Dat hij sneller kapot gaat?

Joe videokaart moet het aankunnen...
En die koeler kan wel op 100%...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan