Test mijn dobbelsteen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het kan dan wel kloppen dat je Tools en de rest dan niet ziet staan, want dan heb je dus een andere versie!!:cool:

IK HEB wel visual basic maar ik gebruik kpl (kids program linguas) en nu ik ben begonnen met vbs is het veel makkelijker omdat ik dat nu allemaal al weet (lijkt veel op elkaar);)

Juist, maar William weet jij hoe het kan dat ik de .dll niet kan toevoegen in VB 6.0?

Ik heb geen idee hoe et komt, ik heb hem gemaakt met VB9.0.
Misschien moet jij toch eens vb.net gaan gebruiken.

hoe kan het nou dat hij sommige waardes te weinig rolt? ik heb ook ff een dobbelsteen gemaakt maar die rolt alles hoor niet precies gelijk maar wel aardig. hier de file met wat hij gerold heeft:

Bekijk bijlage rolls.txt

p.s. ik heb hem gewoon oneindig vaak laten rollen zodat je kan zien wat hij allemaal rolt

Ik heb de random fucntie gebruikt...
Daar ligt het gewoon aan...

Oei.. in VB was het een functie als Randomize ofzo (VB al een tijd niet meer gebruikt).

Bij vb.net doe ik het zo:

Dim a as integer
for a = 1 to 6
Dim c as integer
c = rnd * a
label1.text = c
next

Zo werkt mijn dobbelsteen

Doet hij dat op gehele getallen?
Ik gebruik altijd de afrond functie er ook nog bij, zodat je echt 1, 2, 3, 4, 5 of 6 krijgt en geen kommagetallen er tussen zoals 4,675!

Code:
Dim a As Integer
For a = 1 to 6
Dim c As Integer
c = int(Rnd * a)
Label1.Text = c
Next

Hoezo komma getallen ik zeg toch dat die moet kiezen tussen 123456?

For a = 1 To 6

Daar zit ook 3,838579223 en 2,09398329 tussen. Int( zorgt ervoor dat ie alleen kiest tussen gehele getallen, maar als het werkt prima hoor:thumb: ! Ik dacht ik vraag gewoon ff of dat werkt:). Misschien het verschil tussen .Net en 6.0;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan