Test mijn prog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ehm was het je bedoeling een bijlage in te voegen? dan is dat mislukt :( ff opnieuw proberen :)

[edit] ow ik zie dat je de link erbij gezet hebt :D kzal er eens naar kijken [/edit]

ja het was iets te groot, ff op mijn webruimte gezet dus :)

Het is toch zo dat bij een rechthoekige driehoek één hoek altijd 90 graden is? Zo ja, dan zou ik iets aan je progje veranderen waardoor die 90 niet aanpasbaar is :). (Ik weet niet of dat mogelijk is, kheb niet al te veel ervaring met programmeren, laten we zeggen eigenlijk helemaal niets :) )

oei ja vergeten dat textvak op locked te zetten, dat probleempje is dus nu opgelost :D
gewoon even inbeelden dat het niet te veranderen is :p

eig moet ge niets van programmeren weten denk ik, gewoon even de lomperik uithangen en domme dingen ingeven en kijken wanneer het vastloopt.. niet?

Misschien is een kleine uitleg erbij handig :)

ik bedoel, het duurde bij mij wel even voordat ik doorhad dat ik een hoek en een lijn ofzo in moest vullen. Kweenie of dat verplicht is, en of de mensen die jouw programma gaan beoordelen dat perse moeten weten, maar voor beginners op dit gebied zoals ik is een kleine uitleg altijd handig :)

de help > Info (krijg niks te zien)

// ff wat geprobeert,
(krijg een melding met rechthoekszijde A kan niet groter zijn dan de schuine zijde), dan vraag ik me af. Wat is A?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JKoelman
de help > Info (krijg niks te zien)

// ff wat geprobeert,
(krijg een melding met rechthoekszijde A kan niet groter zijn dan de schuine zijde), dan vraag ik me af. Wat is A?

Voor de duidelijkheid sprekken ze in de wiskunde als ze over hoeken praten met A, B, C, D etc etc. Maar misschien wel handig om erbij te zetten welke hoek welke is ;)

bug gevonden:
als de linker zijde of de rechterzijde gevuld wordt met een getal en de bovenste zijde met het zelfde getal en de andere zijde leeg gelaten wordt krijg je een run time error. Waarschijnlijk is je fout afandeling niet helemaal correct, maar iets in de trand als :

als zijde A groter is dan C OF als zijde B groter is dan C DAN foutmelding.

Hier moet dus niet alleen die foutmelding komen als ze groter zijn, maar ook als ze gelijk zijn.
Dan moet dus ook je foutmelding aangepast worden naar "Rechthoekszijde A/B kan niet groter of gelijk zijn als de schuine zijde"

enne btw er zit een spelfout in die foutmelding. --> "Rechthoekszijde A/B kan nie groter of gelijk zijn als de schuine zijde" De "t" mist in "niet"

Olav

de onderste is altijd 90 die moet je vast zetten zo als eerder gezegt

maar nu geef ik in een hoek 90 een hoek 45 en dan bereken
dan zou die toch gelijk moeten zeggen dat die andere hoek ook 45graden is en de lengtes 80 80 113,1
of is dat niet de bedoeling?

edit: met welk programma heb je dit gemaakt?

Laatst bewerkt:
thx allemaal, morgen dat allemaal eens aanpassen

maar night rider, als je alleen 45° ingeeft kan hij normaal nix berekenen, want met alleen de hoeken kunne de zijdes oneindig veel waardes aannemen...

en het is gemaakt met visual basic 6

maar night rider, als je alleen 45° ingeeft kan hij normaal nix berekenen, want met alleen de hoeken kunne de zijdes oneindig veel waardes aannemen...

ja sorry maar ik dacht ff dat het ook de bedoeling was (ff zonder de lengtes) als je 1x90 en 1x45 ingeeft dan kan ie toch wel aangeven dat de laatste hoek ook 45 moet zijn?

Kan pagina niet vinden.

Als ik de koppeling aan klik dan kan die de pagina niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan