testing server instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Malicka

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2005
Berichten
293
Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn website kan bekijken zonder de wijzigingen direct volledig door te voeren. Ik wil eerst testen, hoe maak ik de instellingen?
 
Bij site manager kan je instellingen maken voor je site. Hierin zit er ook een instelling om wijzigingen direct door te voor of ze eerst lokaal te maken en dan over te zetten.
 
manage sites

ik weet dat je via het dialoogvenster 'manage sites' en 'edit' je testing server kunt instellen, maar ik kijk naar de mogelijkheden en weet niet wat ik moet doen. Juist dat is mijn vraag. Wat moet ik daar invullen bij 'Server model' en bij 'Access'.
 
hey

ok bij "Access" moet je local/network kiezen en bij "Server model" php mysql als de een wapm server gebruikt dan. ik hoob dat ik je bij deze heb verder geholpen.
 
helaas

ik heb ingegeven wat je hebt beschreven maar helaas is dat het niet. Ik krijg een foutmelding nadat ik op F12heb geklikt.
Toch bedankt.
 
hey

ma dat is niet het enigen wat je moet ingeven he ge moet een een connectie maken he dit doe je als volgt. boven is het menubalk bij Window kies je voor application dan databases in de paneel application. dan het het plus klikken dan opent er weer een venster daar vul je vanboven een naam naar wens dan localhost en daar onder root dan kan je onderaan je databas kiezen en dan ok dan gaat hey zeggen dat je geen pas woord hebt en kies je ok en nog is ok dan moet het lukken. veel suc6.. :thumb: als het niet lukt laat je het maar weten .
 
jammer

Bij Window kan ik niet klikken op Application, dat staat niet in het menu. Ik probeer erachter te komen wat het dan wel moet zijn, maar als jij het me kunt vertellen... Bedankt voor alle moeite, wordt zeer gewaardeerd.

Tja, ik weet niet precies hoe ik het heb gedaan, maar aan de rechterkant is Application verschenen, maar ik kan niet op het plusje klikken. Er staat ingegeven bij de testing server wat er moet staan: local/network en PHP/MySQL (zo ongeveer). Ik denk dat het niet goed is ingevuld want er staat geen vinkje voor 'set up the testing server'. Bij de eerste twee staat wel een vinkje.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf stel geen remote server (FTP) in.
Als je deze uit wilt schakelen kan je het volgende doen.
Je kan via F8 (files) onder het tabblad "files" op de eerste listbox klikken en dan de optie "Manage site" kiezen.
Kies hier de site die je wilt editen en klik op "Edit".
Nu krijg je een scherm met de tabbladen "Basic" en "Advanced".
Kies het tabblad "Advanced".
Hier zie je de optie "Remote info". Vul daar bij "Acces" none in.
Nu heb je van jouw probleem geen last meer. Dreamweaver maakt geen verbinding meer met je ftp-server.

Ik test mijn sites via de beroemde F12 knop en als alles goed werkt dan upload ik via WS-FTP.
Van dit programma bevinden zich diverse varianten op het net.
Hierdoor heb ik zelf alles in eigen hand.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.

Albert
 
Nu voel ik me wel heel dom want ik snap niet wat je schrijft. Het is de bedoeling dat de wijzigingen worden doorgevoerd, maar voordat dit gebeurt, wil ik inderdaad via F12 zelf even kijken. Maar het instellen van die F12 is juist het probleem. Ik probeer te doen wat er wordt gezegd, maar blijf steken en krijg via F12 alleen maar steeds die witte pagina:eek:
 
F12 kan je instellen via Ctrl-U.
onder het item preview in browser.

albert
 
Die optie was geheel nieuw voor me maar helaas niet goed genoeg. Ik heb hier nu wel ingesteld dat ik met F12 met IE moet kunnen testen en met Ctrl+F12 Firefox, maar de preview blijft steken en ik krijg weer een foutmelding (witte pagina) Jammer joh.
 
heb je de optie "Preview using temporary file" ingeschakeld?
dit staat ook bij de instelling van de browsers,
 
Het wil maar niet lukken. Het vinkje is inmiddels geplaatst, maar desondanks krijg ik verschillende foutmeldingen. Is het mogelijk dat het komt omdat ik op dit moment niet thuis aan het werk ben?
 
hey

heb je msn dan kan ik het je voor doen wat ik bedoelik weet wat je fout doet ma kan da via msn beter voor doen he mijn msn is pollicanna@yahoo.com ge ziet ma als je wil dat ik je via msn verder help groetjes mario
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan