testprogje werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

theLord

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2006
Hallo,

Ben sinds kort in het bezit van een nieuw PC. Laten configureren, met A-merken. ASUS moederbord, Intel Core 2 Duo 6400 processor, Crosshair geheugen, WD-schijf SATA, LG brander.
Hier zit hem het probleem. Heb altijd kunnen testen met verschillende testprogjes (NERO cd/dvd drive speed, DVDinfopro, en K-phrobe) hoe mijn DVD's gebrand werden.
Nu is dit helaas niet meer het geval. Wanneer ik een DVD gebrand heb, kan ik de brandtest niet meer uitvoeren. Bij zowel NERO als DVDinfo, werkt alles, dus alle onderdelen van de test, BEHALVE de brand test. Zodra ik die wil starten, dooft de START-knop en kan ik de test niet doen.
Ik snap werkelijk niet hoe dit kan. Misschien dat het te maken heeft met de brander. Dit is een LG GSA H222L. In apparaatbeheer wordt deze gezien als SCSI cd-rom drive, terwijl het volgens mij gewoon IDE moet zijn. Als het goed is, is hij Master, er zit er nu nog maar 1 in.
Wie kan mij helpen, ik vind het toch belangrijk zo af en toe die test te kunnen doen.

Bedankt alvast.

Groeten,

theLord:confused:

Hallo

Ik kan his Lordship vertellen dat ik ook ruzie heb met die brander van LG. Vertikt het mijn CD-RW te lezen of te schrijven.

De Loopnaardepomp Helpdesk komt niet verder dan: dan moet u andere schijfjes kopen.

Heb toch maar een andere brander genomen.

Jou tooltjes ken ik niet, maar het zou me niets verbazen als dit met elkaar te maken heeft.

Wild Guess:
Kan ook te maken hebben met Bill Gates strategie om hardware matige beperkingen door te voeren om zo illegaal kopiëren tegen te gaan.

In apparaatbeheer wordt deze gezien als SCSI cd-rom drive, terwijl het volgens mij gewoon IDE moet zijn.
Je hebt toch niet een virtuele CD-Rom door Nero in laten stellen? Die zitten n.l. als CSCI in je apparaatbeheer.
Ik heb ook een LG-brander die het prima doet en die gewoon onder de CD-Roms wordt genoemd in Apparaatbeheer.

Ik kan his Lordship vertellen dat ik ook ruzie heb met die brander van LG. Vertikt het mijn CD-RW te lezen of te schrijven.

De Loopnaardepomp Helpdesk komt niet verder dan: dan moet u andere schijfjes kopen.

Heb toch maar een andere brander genomen.

Jou tooltjes ken ik niet, maar het zou me niets verbazen als dit met elkaar te maken heeft.

Wild Guess:
Kan ook te maken hebben met Bill Gates strategie om hardware matige beperkingen door te voeren om zo illegaal kopiëren tegen te gaan.

Die tooltjes zitten gewoon in NERO en die andere kan je zo downen. De Help????desk heb ik ook al geprobeerd en die verwijzen me door naar NERO. Maar het is niet alleen nero, ook het ander progje werkt niet, dus.......

Je hebt toch niet een virtuele CD-Rom door Nero in laten stellen? Die zitten n.l. als CSCI in je apparaatbeheer.
Ik heb ook een LG-brander die het prima doet en die gewoon onder de CD-Roms wordt genoemd in Apparaatbeheer.

Hij staat ook gewoon onder de cd-rom/dvd-rom drives, maar achter de type aanduiding staat dat het een SCSI is. Hier de hele aanduiding: "HL-DT-ST DVD-RAM GSA-H22L SCSI CdRom Device"

?????

Klik eens rechts op Deze computer, dan Beheren.
Kijk eens bij Stuurprogramma bijwerken wat er gebeurt.
En bij de instellingen op bijgaande afbeelding?
.

Bijlagen

• CDROM.jpg
    CDROM.jpg
    99,8 KB · Weergaven: 14
Klik eens rechts op Deze computer, dan Beheren.
Kijk eens bij Stuurprogramma bijwerken wat er gebeurt.
En bij de instellingen op bijgaande afbeelding?
.

Staat allemaal goed, heb hem al een keer verwijderd (installatie ongedaan maken) en daarna opnieuw geïnstalleerd, echter niets mag baten.
Ook gekeken naar beste stuurprogramma, en er zijn geen betere. Firmware heeft ie de laatste, heb de auto updater van LG geinstalleerd en die houdt automatisch bij of er nieuwe firmware is. Ik snap er niets meer van?????

Mmm....lastig.
Je zult begrepen hebben dat zowel mijn brander als lezer van LG Electronics is, vandaar dat het me zo verbaast.
Heb je voor de zekerheid ook in de BIOS gekeken? Staan alletwee de CD-Rom-drives in DMA-mode?
Ik weet niet waar dat in jouw BIOS is na te kijken of in te stellen.
Of dat DMA instellen ergens in Windows XP kan. Even zoeken misschien?

Mmm....lastig.
Je zult begrepen hebben dat zowel mijn brander als lezer van LG Electronics is, vandaar dat het me zo verbaast.
Heb je voor de zekerheid ook in de BIOS gekeken? Staan alletwee de CD-Rom-drives in DMA-mode?
Ik weet niet waar dat in jouw BIOS is na te kijken of in te stellen.
Of dat DMA instellen ergens in Windows XP kan. Even zoeken misschien?

Ik heb op dit moment maar 1 cd-rom drive, ben wel van plan om de andere, uit de oude PC in te bouwen. Dat is overigens een BENQ 1650. Nooit geen problemen mee gehad.
Hoe dat zit met DMA en wat iets meer zij, weet ik niet en in de BIOS ben ik ook niet echt thuis, dus???
Overigens is mijn moederbord het volgende: ASUS P5B-VM
Misschien dat het ermee te maken heeft, maar ik krijg ook telkens in apparatenbeheer 2 monitoren en twee CPU, alletwee dezelfde. Ik heb één monitor al twee maal verwijderd, maar telkens krijg ik er weer twee. De CPU (1 van de 2) durft ik niet te verwijderen, bang dat er teveel fout gaat.

Overigens is mijn moederbord het volgende: ASUS P5B-VM
Misschien dat het ermee te maken heeft, maar ik krijg ook telkens in apparatenbeheer 2 monitoren en twee CPU, alletwee dezelfde.
Je hebt een "Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Duo Gereed" in je PC zitten denk ik en dan worden er in Apparaatbeheer inderdaad twee processors vermeld.
Waarom er twee monitoren worden getoond weet ik niet, heb je de mogelijkheid om een tweede monitor aan te sluiten?
Verder houdt mijn wijsheid hier op. Hoogstens zou je nog kunnen overwegen om de drivers van je moederbord opnieuw te installeren.
Van de Asus-Support-site zou je dan de meest recente kunnen downloaden.
Linksboven in het zoekvenster P5B-VM intoetsen en in het venster daaronder selecteer je dan "Drivers".

NB: in je BIOS kom je meestal door kort na de start van je PC op F2 te drukken. Als dat niet werkt, probeer dan Del. of F1. In de BIOS staat tegenwoordig bijna altijd bovenaan een menubalk, door op de menukopjes te gaan staan en op Enter te drukken, ga je dat menu vervolgens in. Kijk op die manier eens rond tot je het naam/nummer van de CD-Rom-drive tegenkomt. Als je geen Sata/Raid harde schijf(ven) hebt, kun je proberen de Default Settings, of de Optimal Default Setting in te stellen en dan met Save en Exit de Bios af te sluiten. Dat zou ook kunnen helpen als de CD-Romdrive nu verkeerd staat ingesteld.

Je hebt een "Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Duo Gereed" in je PC zitten denk ik en dan worden er in Apparaatbeheer inderdaad twee processors vermeld.
Waarom er twee monitoren worden getoond weet ik niet, heb je de mogelijkheid om een tweede monitor aan te sluiten?
Verder houdt mijn wijsheid hier op. Hoogstens zou je nog kunnen overwegen om de drivers van je moederbord opnieuw te installeren.
Van de Asus-Support-site zou je dan de meest recente kunnen downloaden.
Linksboven in het zoekvenster P5B-VM intoetsen en in het venster daaronder selecteer je dan "Drivers".

NB: in je BIOS kom je meestal door kort na de start van je PC op F2 te drukken. Als dat niet werkt, probeer dan Del. of F1. In de BIOS staat tegenwoordig bijna altijd bovenaan een menubalk, door op de menukopjes te gaan staan en op Enter te drukken, ga je dat menu vervolgens in. Kijk op die manier eens rond tot je het naam/nummer van de CD-Rom-drive tegenkomt. Als je geen Sata/Raid harde schijf(ven) hebt, kun je proberen de Default Settings, of de Optimal Default Setting in te stellen en dan met Save en Exit de Bios af te sluiten. Dat zou ook kunnen helpen als de CD-Romdrive nu verkeerd staat ingesteld.

Bedankt voor je informatie, ik ga me er een keer aan wagen en dan lees je wel of het resultaat heeft gehad of niet.

Nogmaals bedankt voor je steun.

Groeten

theLord

Andere brander ingebouwd.

Heb er nu een andere brander (BENQ 1650) bij ingezet en bij deze werkt, zoals ik verwacht had, alles gewoon wel. Dat deed het ook nl. allemaal toen deze in de oude PC zat.
Het kan dus niet anders dan dat het aan de brander ligt, kan mij niet voorstellen dat het te maken heeft met het feit dat de LG master is en de BENQ nu slave.
Maar zoals gezegd kan ik nu, zij het omslachtig, toch mijn test progje uitvoeren en dat was de insteek, dus verklaar ik deze vraag voor gesloten.
Tenzij er iemand perongeluk toch weet wat er aan de hand is.

Nogmaals iedereen bedankt voor de hulp.

Groetjes,

theLord

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan