Testsoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hallo,

Ik wil mijn computer kunnen testen op gebreken of er nou een OS op zit of niet.
Kan er iemand mij helpen>?

Alvast bedankt.

- Aanzetten en kijken wat er gebeurt?
- Eventueel aanzetten en F8 indrukken (pc start dan in veilige modus van een heleboel Windows versies)
- Booten met een Win98SE disk en vervolgens na de opstart achter de A:> intypen

CD C:

en vervolgens

Dir

De blauwe tekst type je in en na elke blauwe regel geef je een Enter.

Hardware testen neem ik aan? Hoe wil je de software daarvoor laten draaien als er geen OS op je computer zit?

Ik had de vraag anders begrepen -> (testen óf er een OS op zit)
Dan zit ik er mogelijk naast met mijn aanname.

Hoi, ja ik wil mijn computer testen zonder besturingsysteem, bestaan er programma's voor? Zo ja, welke?

Je zal toch iets van een besturingssysteem moeten hebben, dat hoeft niet op Harddisk te zijn, dat kan ook op CD-rom of USB stick. (CD rom werkt op 99% van de pc's)
Naast het OS wat dan op Cd staat, zet je ook testprogramma's op de CD die vanaf het gekozen OS kunnen draaien.

In de Bios kun je toch gegevens vinden.

Opstarten, meestal volgt: druk DEL voor setup en dan de diverse onderwerpen
bekijken.

Mocht er Windows op zitten dan is het gratis Everest een prima utility om alles en nog wat te bekijken.

Laatst bewerkt:
Hoi bedankt voor jullie hulp allemaal, kijk ik moet een testplan maken om een pc te testen, kan er iemand mij helpen. Ik moet ook Office kunnen testen op fouten.

Hoi bedankt voor jullie hulp allemaal, kijk ik moet een testplan maken om een pc te testen, kan er iemand mij helpen. Ik moet ook Office kunnen testen op fouten.

Ik begrijp echt niet wat je bedoelt?
Een testplan, ben je van Tros/Radar of zo?:)
En Office testen?
Wordt normaliter geïnstalleerd en als er dan iets niet in orde zou zijn, dan pakt je dat dan toch aan.

Ik begrijp echt niet wat je bedoelt?
Een testplan, ben je van Tros/Radar of zo?:)
En Office testen?
Wordt normaliter geïnstalleerd en als er dan iets niet in orde zou zijn, dan pakt je dat dan toch aan.

hahahhahaha

Nee joh, kijk op school hebben we een project, we moeten een testplan maken voor AOBV(altijd operationeel bv) :D

Ik ben door de meesta fases van mijn project heen, alleen het ontwikkeln van een plan om pc's te testen of dat ze nog goed werken moet gemaakt worden, dat is het probleem. Ik moet een soort flowchart maken van het plan zelf, bijvoorbeeld Start pc, druk op knopje, brand het lichtje? Ja ga verder nee ga naar links ofzo... Doet POST het? Ja ga verder, nee kijk in bios.

Ik heb er moeite mee, kan er iemand mij helpen? Ik kan al mijn documentatie uploaden als jullei dat willen, ik weet dat dit geen site is voor school maar dit heeft wel met IT te maken en het is tenslotte voor het eerst dat ik zoiets doe.

Pleaaaaseeee

hahahhahaha

Nee joh, kijk op school hebben we een project, we moeten een testplan maken voor AOBV(altijd operationeel bv) :D

Ik ben door de meesta fases van mijn project heen, alleen het ontwikkeln van een plan om pc's te testen of dat ze nog goed werken moet gemaakt worden, dat is het probleem. Ik moet een soort flowchart maken van het plan zelf, bijvoorbeeld Start pc, druk op knopje, brand het lichtje? Ja ga verder nee ga naar links ofzo... Doet POST het? Ja ga verder, nee kijk in bios.

Ik heb er moeite mee, kan er iemand mij helpen? Ik kan al mijn documentatie uploaden als jullei dat willen, ik weet dat dit geen site is voor school maar dit heeft wel met IT te maken en het is tenslotte voor het eerst dat ik zoiets doe.

Pleaaaaseeee

Weet je, het is bekend, dat één gek (de bedenker op die school)..........enz.
Je zou het als volgt kunnen doen:

PC start op:........................................hij is goed
PC start niet op...................................hij is stuk
Repareren heeft geen zin (te duur)
Nieuwe kopen.

Zegt de leraar, dat is wel erg summier, dan antwoord jij, ach meneer we leven in een snelle tijd.:D:D:D

Maar alle gekheid op een stokje, het lijkt me natuurlijk eerlijker wanneer je b.v. met
een klasgenoot, genote is denk ik leuker, iets samenstelt.
Doet iemand het hier, is dat in feite niet eerlijk toch?

Heeft die leraar soms malheur met zijn pc?:D

Als ik mijn huiswerk zou willen laten maken dan zou ik het anders formuleren, ik wil alleen hulp zodat ik zelf op weg kan, als jullie kennis met mij zouden willen delen zou ik veel sneller verder kunnen gaan. Thats it.

............., ik wil alleen hulp zodat ik zelf op weg kan,

Maar ben je al begonnen, omdat je berichtte, dat je e.e.a. kon laten zien?
Doe dat dan maar eens zou ik zeggen.

Heb je overigens al met Google gezocht of een ander wellicht al het wiel heeft
uitgevonden?
Er is immers niets nieuws onder de zon:)

..

Ik ben klaar,
Ik zal jullie mijn werk laten zien, ff een manier vinde om het te uploade het hele verslag, kijken of mijn docent een voldoende gaat geven :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan