Testversie w7

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicksanten

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Berichten
676
Beste helpers,


Vaak lees ik dat mensen windows7 aan het testen zijn enz.
Zou ik dit ook kunnen doen of brengt dit veel gevolgen met zich mee?
En wat gebeurd er dan met je huidige windows?


Alvast bedankt


Nick
 
Gevolgen? Nee.

Als je Windows 7 installeert krijg je bij het opstarten netjes een keuzelijst tussen Windows 7 en je andere windowsen. Als je hem beu bent formateerd je even en je verwijdert je bootloader (fixmbr) en alles is weer zoals vroeger dan.
 
En waar kan ik hem downloaden?... en ik las ook iets dat binnekort de nieuwste testversie uitkomt, is het handig om daar op te wachten?
 
Je moet windows 7 niet op een computer zetten waar belangrijke dingen enzo op staan (wordt geadviseerd door windows). Er zitten nog fouten in, crashes en niet alles gaat het normaal doen. als je bijvoorbeeld een windows 7 bug hebt zodat je een spel niet meer kan spelen ofzo dan zit je gebakken :p

Als je nog een andere computer hebt ofzo dan kan het wel...

Ik wou het zelf ook doen maar zag ervan af omdat dit mijn enigste computer is en als er wat mee gebeurt en ik moet weer formatteren terwijl ik wat voor school moet doen XD dan heb ik een probleem...
 
win7

je kunt ook een 2 de schijf nemen waar je win 7 op installeerd

maar de schijf waar je gewone besturingsysteem op staat sluit je even niet aan in de computer.

dus heb je even maar een schijf .
win7 geinstalleerd dan je schijf weer aansluiten en met f10 kun je dan booten welk systeem je wilt werken
 
Heb alleen geen 2e schijf:(... maakt het dan ook nog uit of je een ide schijf hebt?
 
De testversie;)... en moet ik dan eerst de ide harde schijf aan sluiten, dan de op windows vista windows 7 downloaden naar die ide. dan mijn s-ata er uit halen. windows 7 installeren en dan mijn gewone weer ansluiten?
 
De testversie;)... en moet ik dan eerst de ide harde schijf aan sluiten, dan de op windows vista windows 7 downloaden naar die ide. dan mijn s-ata er uit halen. windows 7 installeren en dan mijn gewone weer ansluiten?

Nee, gewoon de IDE aansluiten en de rest laten zitten.Windows 7 zal de IDE schijf detecteren zonder enige drivers te dowloaden. Windows Vista komt na de install ookautomatisch in de bootloader.

Windows 7 download je hier: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/download.aspx
en het bestand (ISO) brand je als image op een CD met nero of een ander programma.
 
Nee, gewoon de IDE aansluiten en de rest laten zitten.Windows 7 zal de IDE schijf detecteren zonder enige drivers te dowloaden. Windows Vista komt na de install ookautomatisch in de bootloader.

okee dit snap ik niet helemaal, wat moet ik nou precies doen.


en het bestand (ISO) brand je als image op een CD met nero of een ander programma.

dus branden en wat moet ik dan doen. Ik wil namelijk het niet met me gewone harde schijf doen dan is er kans dat ik bestanden verlies;)
 
okee dit snap ik niet helemaal, wat moet ik nou precies doen.




dus branden en wat moet ik dan doen. Ik wil namelijk het niet met me gewone harde schijf doen dan is er kans dat ik bestanden verlies;)

Als ik het goed begrijp heb je nu een Sata schijf met Vista op. Nu ga je Windows 7 op een IDE schijf zetten. Zo?

Dus je zet gewoon de IDE schijf er bij in, en je installeert daar Windows 7 op.

Voor dat branden moet je gewoon het bestand als image branden. Dit kan gratis me ImgBurn of met XP Burner
 
Dus je installeerd windows 7 pas als je die cd erin doet? En als ik hem dan installeer moet dan alleen me ide aangesloten zijn of kan je kiezen waar je hem op installeerd?
 
Dus je installeerd windows 7 pas als je die cd erin doet? En als ik hem dan installeer moet dan alleen me ide aangesloten zijn of kan je kiezen waar je hem op installeerd?

Ja, je installeert Windows 7 pas wanneer je van de CD boot, en in de installatie kan je kiezen welke HD je neemt, (let op dat je niet de verkeerde formateert)
 
okee dan moet het wel lukken:D.. maar moet ik alles wat ik download op de cd zetten?


wat is formateert?:eek:
 
win7

dat bedoel ik nu als je maar een schijf hebt kun je ook niet installeren op een verkeerde schijf daarom koppel ik altijd een schijf los.
 
win7

wat heb je gedownload
dat moet je op een dvd branden

dat heet een image branden

ik brand dus alles met nero

geen idee of je weet wat een brandprogramma is
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan