• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Teveel argumenten in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

gummi

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Hallo,

Vroeg mij af of het mogelijk is om de onderstaande formule uit te breiden naar 22 kolommen. Als ik er 8 of meer kolommen in wil proppen trekt hij het niet meer omdat het teveel argumenten zijn (in de formulebox verliezen de celverwijzingen hun kleur).

Code:
{=STDEVP(ALS((K2:K11)*(E2:E11="a")=0;"";(K2:K11)*(E2:E11="a"));ALS((L2:L11)*(E2:E11="a")=0;"";(L2:L11)*(E2:E11="a"));
ALS((M2:M11)*(E2:E11="a")=0;"";(M2:M11)*(E2:E11="a"));ALS((N2:N11)*(E2:E11="a")=0;"";(N2:N11)*(E2:E11="a"));
ALS((O2:O11)*(E2:E11="a")=0;"";(O2:O11)*(E2:E11="a"));ALS((P2:P11)*(E2:E11="a")=0;"";(P2:P11)*(E2:E11="a"));
ALS((Q2:Q11)*(E2:E11="a")=0;"";(Q2:Q11)*(E2:E11="a")))}

3 intentionele enters ertussen zodat het hier geen regel is van een meter.

Graag hoor ik jullie antwoord. :)

Kijk hier eens :

HTML:
http://users.pandora.be/ingrid/excel/namen.htm#nest

Greetz,

Joske

En deze formule, doet die wat jij wilt??? Ik heb namelijk geen ervaring met de functie STDEVP().
Code:
=STDEVP(ALS(($E2:$E11="a")*(K2:Z11)=0;"";K2:Z11))
bevestigen als matrix formule.

p.s. Het bereik K2 t/m Z11 kan je natuurlijk aanpassen.

haha, dat dat zo simpel kon. Dacht dat je met matrixformules niet zowel meerdere kolommen als rijen kon meenemen, maar bandito bob zn formule werkt prima.

Joske bedankt voor de link, kende de 'naam' mogelijkheid nog niet, heb het uitgeprobeerd maar het wou niet echt meewerken. In de matrixformule zette hij zo'n als of pakket met alsen onder 1 naam tussen " " aanhalingstekens (wanneer extra>formule controleren>evalueren) en deed er verder niet zoveel mee. (behalve #WAARDE! geven)

Die STDEVP formule berekent de standaarddeviatie (spreiding t.o.v gemiddelde, alle metingen dichtbij het gemiddelde > laag; allen ver weg boven en onder het gemiddelde > hoog) voor de variabele a, ervan uitgaande dat het de gehele populatie van a betreft en niet alleen een steekproef. Die ALS formule staat erin om alle waarden in de kolommen waar geen a voor staat, niet mee te laten wegen in de STDEVP berekening.

Thanks! :thumb:

haha, dat dat zo simpel kon. Dacht dat je met matrixformules niet zowel meerdere kolommen als rijen kon meenemen, maar bandito bob zn formule werkt prima.

Joske bedankt voor de link, kende de 'naam' mogelijkheid nog niet, heb het uitgeprobeerd maar het wou niet echt meewerken. In de matrixformule zette hij zo'n als of pakket met alsen onder 1 naam tussen " " aanhalingstekens (wanneer extra>formule controleren>evalueren) en deed er verder niet zoveel mee. (behalve #WAARDE! geven)

Die STDEVP formule berekent de standaarddeviatie (spreiding t.o.v gemiddelde, alle metingen dichtbij het gemiddelde > laag; allen ver weg boven en onder het gemiddelde > hoog) voor de variabele a, ervan uitgaande dat het de gehele populatie van a betreft en niet alleen een steekproef.
Thanks! :thumb:
Dat het zo simpel kan zijn he:thumb:
Die ALS formule staat erin om alle waarden in de kolommen waar geen a voor staat, niet mee te laten wegen in de STDEVP berekening.
Ik heb de ALS zo gezet dat waarden waar een a staat of waarden in het bereik die op 0 staan NIET worden meegenomen in de STDEVP berekening.
Oftewel uitkomsten die 0 zijn worden niet meegenomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan